فراخوان مشارکت در طرح مسئولیت اجتماعی دانشگاه کاشان در بحران کرونا

تعداد بازدید:۱۶۶۴

هرچند شروع کرونا از چین بوده، اما اکنون کشورهای بسیاری با این ویروس و پیامدهای آن درگیر هستند. هر یک از کشورها نیز بنا به سطح توسعه‌یافتگی و تجارب خود اقدامات مختلفی برای مبارزه با این ویروس انجام داده‌اند که در پاره‌ای موارد می‌توان گفت این اقدامات اثربخش بوده و در مواردی دیگر نتیجه مطلوب را نداشته‌است.

اما آنچه اهمیت دارد، تاثیر این ویروس بر ابعاد مختلف زندگی است. کرونا فقط محدود به حوزه بهداشت و درمان نمی‌شود و ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد که باید برای فهم دقیق این موضوع، همه این ابعاد را مدنظر قرار داده و پیوندها و تاثیرات آن‌ها بر یکدیگر را بررسی کرد.

به طوری که اغلب اقتصاددانان از تاثیر آن  بر میزان بیکاری، درآمد و اشتغال، روانشناسان از تاثیرات آن بر میزان استرس و تنش‌های روانی افراد و سیاستمداران از تاثیر آن بر میزان مناسبات و روابط کشورها در سطح بین المللی پرداخته‌اند. بررسی تاثیرات اجتماعی این ویروس ضروری است؛ زیرا بخش مهمی از مقابله با این ویروس به ادارک مردم از شرایط و رفتار اجتماعی آنها برمی‌گردد.

دانشگاه کاشان در راستای مسوولیت اجتماعی و  برای پاسخگویی به نیازهای جامعه در شرایط بحران کرونا، متناسب با هر بعد این بحران، طرحی را با عنوان "مسئولیت اجتماعی دانشگاه کاشان در بحران کرونا" موضوعاتی را برای دانشکده‌ها، گروه‌ها و مدیریت‌ها تعریف کرده است که اعضای دانشگاه شامل اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند در قالب‌های مشخص شده، اقدامات و فعالیت‌های خود را ارایه دهند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: بحران کرونا دانشگاه جامعه محور دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :