کاشت ۱۷۰۰ اصله نهال در دانشگاه کاشان

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۱۰۴۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۹

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان گفت:همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تعدادی بالغ بر 1700 اصله نهال( اعم از مثمر و غیر مثمر) در قسمتهای مختلف دانشگاه کاشته شد.

مهندس محسن قرآنی نیا افزود: اقلام کشت شده شامل (اکالیپتوس، زیتون تلخ، مو، صنوبر، شاه توت، بادام شیرین ، سرو شیرازی و...) می باشد که در محوطه‌های خوابگاه خواهران، مزرعه آزمایشی، اطراف خوابگاه احمدی روشن، پژوهشکده اسانس، پارک علم و فناوری غیاث الدین و…….) غرس شده است.

وی هدف از این اقدام را حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست و ترویج و توسعه فرهنگ درختکاری ذکر کرد و اظهار داشت: ایجاد فضای سبز و کاشت درخت نقش مهمی در تامین سلامت اعضای هر جامعه ایفا می‌کند.

مهندس قرآنی نیا با اشاره به اینکه  در سال جاری قریب به 5000 متر مربع به فضاهای سبز دانشگاه اضافه شد، خاطر نشان کرد: با کاشت این نهال ها  مجموعه فضای سبز دانشگاه به حدود 42/5 هکتار رسید.

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان  توسعه قطره ای کردن فضاهای سبز جدید و قدیمی دانشگاه در سال 98  را بیش از  2 هکتار عنوان کرد و افزود:  بدین ترتیب میزان کل فضاهای سبز قطره ای شده دانشگاه از ابتدا تا کنون به 19 هکتار می رسد.

کلید واژه ها: درختکاری کاشت نهال دانشگاه کاشان


( ۴ )

نظر شما :