آغاز به کار کمیته بانوان بنیاد حامیان دانشگاه کاشان

۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۲ کد : ۱۰۹۶۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۴

به مناسبت سالروز میلاد فاطمه زهرا(س) کمیته بانوان بنیاد حامیان دانشگاه کاشان  با حضور اعضای هیات علمی خانم این دانشگاه آغاز بکار کرد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست با تبریک میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز زن، حضور بانوان در جامعه  به خصوص در محیط علمی دانشگاه را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده بدون حضور و مشارکت زنان  امکان توسعه پایدار وجود ندارد.

دکتر عباس زراعت خاطر نشان کرد: از آن جایی که نیروی انسانی یکی از عوامل موثر در توسعه‌ی جوامع است، زنان نیز به عنوان نیمی از جمعیت جامعه سهم عمده ای در توسعه  پایدار دارند.نسبت حضور بانوان در مسوولیت‌های اجتماعی دولتی در  کشورهای پیشرفته حدود 35 درصد است و متوسط جهانی آن 16 درصد می‌باشد اما در ایران حدود 6 درصد می باشد که باید ارتقا پیدا کند.

وی به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی راهی را که کشورهای پیشرفته در طی دهها سال برای  حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و مشارکت‌های عمومی پیمودند، ما کمتر از 40 سال توانستیم این گامهای بزرگ را  برداریم.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه حضور بانوان در عرصه آموزشی بسیار پررنگ است خاطر نشان کرد: در ایران حدود 7 میلیون فارغ التحصیل خانم داریم و بیش از 60 درصد صندلی‌های دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان خانم است.

وی تشکیل کمیته بانوان بنیاد حامیان دانشگاه را با هدف مشارکت بیشتر بانوان در امور خیر در راستای توسعه دانشگاه عنوان کرد و افزود:  بنیاد حامیان برای نخستین بار در دانشگاه کاشان راه اندازی شد و کمیته بانوان بنیاد حامیان نیز برای نخستین‌بار در این دانشگاه شکل می‌گیرد  و امید است با همکاری بیشتر بانوان، این کمیته نیز همچون بنیاد حامیان دانشگاه پیشتاز باشد  و رتبه نخست را در کشور کسب کند.

مسئول کمیته بانوان بنیاد حامیان دانشگاه کاشان نیز در این نشست با تبریک روز زن تشکیل این کمیته را به منظور برنامه ‏ریزی برای افزایش جذب مشارکت‏های مردمی، توانمندسازی و رفع نیازمندی‏های دانشجویان دختر و ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی عنوان کرد و گفت: امید است با هم‌افزایی و همفکری استادان و بانوان دانشگاه بتوان مشکلات دانشجویان را مرتفع ساخت.

اعظم افضلی با بیان اینکه استفاده از خیرین و نهاد‌های مردمی برای توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه‌ امری مهم و ضروری است، خاطر نشان کرد: با مشارکت اجتماعی می‌توان رشد و شکوفایی دانشگاه را در تمامی زمینه‌ها شاهد بود.

در این نشست استادان دانشگاه هم نقطه‌نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص حمایت از کمیته بانوان بنیاد حامیان دانشگاه ارائه کردند.

کلید واژه ها: بنیاد حامیان دانشگاه کاشان کمیته بانوان


( ۱ )

نظر شما :