مراسم گرامیداشت ایام الله دهه مبارکه فجر در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۵۸ کد : ۱۰۹۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۱

مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (بزرگداشت سردار شهید سلیمانی) در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی  گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی داشته که ارتقاء  سطح علمی دانشگاه ها یکی از آنهاست.یکی از این پیشرفت ها در منطقه کاشان تبدیل مدرسه عالی علوم به یکی از دانشگاههای مطرح کشور می باشد که باید قدردان آن باشیم.

دکتر عباس زراعت به کسب رتبه های برتر دانشگاه کاشان در نظام های مختلف  ملی و بین المللی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش آحاد دانشگاهیان ،این مرکز علمی  توانسته در ابعاد بین المللی رتبه های ممتازی را کسب کند و در میان ده دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

وی به ارتقاء دانشگاه کاشان  در نظام رتبه بندی  وبومتریکس اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلام اخیر این  نظام بین المللی ، دانشگاه کاشان توانست با 169 پله صعود دررتبه 8 کشوری قرار گیرد.

وی مشکلات اقتصادی را از مسایل مهم نظام و دانشگاه عنوان کرد و افزود: به رغم مشکلات اقتصادی، دانشگاه کاشان ،در حال حاضرحدود 10 طرح عمرانی را در دست اجرا دارد و به مناسبت دهه مبارک فجر در هفته آینده چند طرح مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت  ویا  عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی .دانشکده معماری وهنر، کتابخانه مرکزی، سالن آمفی تئاترهزار نفری، مرکز بهداشت ودرمان ،آزمایشگاه بیوتکنولوژی، دو باب خوابگاه، توسعه سلف وآشپزخانه، کلینیک سلامت، مرکزتحقیقات قرآن وحدیث و پارک علم و فن آوری را از جمله این طرح ها عنوان کرد و افزود: دانشگاه کاشان پتانسیل های بالایی دارد و اگر مجموعه اساتید و کارمندان و دانشجویان احساس تعلق به خانواده دانشگاه را داشته باشند و از کارکردن لذت ببرند و از توان خود نهایت استفاده را بنمایند قطعا دانشگاه در جایگاههای بالاتری قرار می گیرد.ما نباید به این مقدار از رشد که البته تحسین برانگیز است قانع باشیم بلکه باید قله های بسیاررفیع تری را هدف گذاری کنیم چراکه توان آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه کاشان احترام به قانون را در محیط دانشگاه مورد تاکید قرار داد و افزود: رعایت حجاب و عفاف در محیط دانشگاه ،خط قرمز ماست و باید دانشجویان حجاب را در محیط دانشگاه رعایت کنند.

دکتر زراعت اخلال در نظم را طبق ماده 618 قانون مجازات جرم دانست و گفت: هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد، موجب اخلال نظم و آسایش عمومی گردد مرتکب جرم شده است..همچنین  ارتکاب علنی محرمات و تظاهر به آن بر اساس ماده 638 قانون مزبور مستوجب ده روز تا دو ماه حبس و 74 ضربه شلاق است همچنانکه بموجب ماده 2 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملا عام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه دار می کند مستوجب مجازات است.

وی تاکید کرد: دانشگاه محل تحصیل و کارهای علمی وپژوهشی است و مکانی مقدس می باشد بنابراین نباید آن را با محیط های مبتذلی که افراد نمایش آرایش می دهند و پوشش نامناسب دارند اشتباه گرفته شود.ممکن است کسانی اعتقاد به این امور نداشته باشند اما احترام به قانون خط قرمز است و اگر نقض قانون شود برخورد جدی صورت خواهد گرفت.ما در محیطی هستیم که اکثریت افرادش متدین هستند و ارزش های دینی و انقلابی خط قرمز آنهاست و تاب مشاهده هنجارشکنی ها را ندارند و باید به این اعتقادات احترام گذاشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با گرامیداشت دهه مبارک فجر و ایام اربعین سردار شهید قاسم سلیمانی، انقلاب اسلامی را یکی از قدرتمندترین انقلاب ها در طول تاریخ جهان عنوان کرد و گفت: یکی از ماهیت های انقلاب اسلامی جهان شمولی و فرامرزی بودن آن است.

حجت الاسلام خسروی نوع ایدئولوژی انقلاب اسلامی را با دیگر انقلاب ها متفاوت دانست و افزود: یکی از تفاوت های انقلاب اسلامی این است که هر چه از زمان آن می گذرد شکوفایی آن بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دنبال عدالت خواهی در همه جهان است، خاطر نشان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی بر مبنای نگرش الهی است.

وی دستاوردهای  دانشمندان ایرانی در زمینه های مختلف دارویی ، نانو ، هوافضا و …  را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی که فتح الفتوح  امام راحل بود این است که  جوانهایی  در اوج معرفت و معنویت  همچون شهید حججی، سردار سلیمانی و تهرانی مقدم ها در دامن این  انقلاب رشد و نمو پیدا کرده اند.

حجت الاسلام خسروی جوانان را سرمایه های کشور دانست و افزود: حرکات خودجوش جوانان در مراسم های مختلف اعتکاف، راهیان نور و اردوهای جهادی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است  که خوشبختانه روز به روز در حال ارتقا و توسعه است.

اجرای سرود های انقلابی، همخوانی و مرشد خوانی  ، تجلیل از خانواده های مدافع حرم و تجلیل از بازنشستگان سال جاری دانشگاه کاشان از جمله برنامه های این مراسم بود.

کلید واژه ها: ایام الله دهه فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :