در نشست بررسی «نقش پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس» از نرم افزار چند رسانه‌ای جهادگر شهید حاج جواد یزدانی رونمایی شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۹ کد : ۱۰۸۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۲۸
در نشست بررسی «نقش پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس» از نرم افزار چند رسانه‌ای جهادگر شهید حاج جواد یزدانی رونمایی شد

در چهارمین گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در تالار آزادی دانشگاه کاشان، از نرم افزار چند رسانه‌ای جهادگر شهید حاج جواد یزدانی (از مسئولین پشتیبانی جنگ) که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان گردآوری شده است، با حضور خانواده و همرزمان این شهید والامقام رونمایی شد.

«جهادگر شهید حاج جواد یزدانی» از پیشتازان انقلاب اسلامی و مسئول ستاد جذب و هدایت کمک‌هاى مردمى به جبهه‌ها بود که عمرى را به ‏مجاهدت و خدمتگذاری به ملت گذراند و در این راه فرزندش شهید علیرضا یزدانی را فدای آرمانهای انقلاب اسلامی نمود.

او سرانجام در تاریخ ۱۰ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در حین سرکشى به محورهاى عملیاتى، لشکرها و قرارگاه‌ها (به منظور برآورد نیازهای رزمندگان و رفع آن‌ها) همراه با دامادش شهید حاج‌سید‌محمد رفاهى و تنى چند از یاران خویش (شهید محمد خاندایی، شهید حاج احمد فرگاه، شهید علیرضا ابوالفضلی و شهید عباس محمد نظری)  در منطقه عملیاتی شلمچه (مقابل ایستگاه حسینیه جاده آبادان) به شهادت رسید.

در گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد، دکتر عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان و دکتر حمیدرضا فهیمی تبار عضو هیات علمی دانشگاه کاشان هردو از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس از سخنرانان این مراسم بودند که  علل و انگیزه حمایت و پشتیبانی مردمی از جنگ تحمیلی و همچنین نقش سرمایه اجتماعی در تحقق این همگرایی را ارائه کردند.

در این مراسم همچنین جمعی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با ذکر خاطراتی از آن دوران، به مطالبی در خصوص بررسی و تحلیل نقش پشیتبانی جنگ در دوران دفاع مقدس پرداختند.

کلید واژه ها: تجلیل از خانواده ایثارگران گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس دانشگاه کاشان


( ۲ )

نظر شما :