۱۵هزار دانشجو در طرح ازدواج دانشجویی امسال ثبت نام کرده اند

۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۷ کد : ۱۰۸۰۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۶
۱۵هزار دانشجو در طرح ازدواج دانشجویی امسال ثبت نام کرده اند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی، تاکنون ۱۵ هزار زوج دانشجو از سراسر دانشگاه های کشور ثبت نام کرده اند.

حجت‌الاسلام و‌ المسلمین مصطفی رستمی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هدف از اجرای این طرح را در راسـتای اجرای منویات مقام معظم رهبری، ترغیـب جوانـان و قشر فرهیخته دانشجو به ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان، پایدار و به ‏‌دور از هرگونـه تجمل‌گرایی ذکر کرد.

وی آخرین مهلت ثبت‌نام در این طرح را تا پایان دی ماه جاری عنوان کرد و یادآورشد: با توجه به استقبال دانشجویان مزدوج، مهلت نام‌نویسی اولیه که پایان آذرماه بود به پایان دی‌ماه تغییر یافت، اما پس از این تاریخ دیگر تمدید نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ورود کاروان‌های دانشجویان به مشهدمقدس از دهم دی‌ماه آغاز شده است، تاکید کرد: با توجه به ایام پایانی امتحانات دانشگاه‌ها و تراکم کاروان‌های بهمن‌ماه، زوج‌های دانشجو هر چه سریعتر نسبت به انتخاب کاروان و تاریخ اعزام خود از طریق سایت https://ezdevaj.nahad.ir/98/ اقدام نمایند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه مزدوجین دانشجو سه روز مهمان حضرت امام رضا (ع) خواهند بود افزود: علاوه بر زیارت، کارگاه‌های مهارتی و مشاوره نیز با حضور استادان و کارشناسان برجسته برای مزدوجین برگزار خواهد شد.

وی ازدواج دانشجویی را از ازدواج‌های موفق عنوان کرد و افزود: بر اساس آمارهای ثبت احوال، ازدواج‌های دانشجویی از نظر میزان ثبات و پایداری خانواده از ازدواج‌های موفق کشور بوده است و به عنوان الگو در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شده و در آینده‌ای نزدیک از طرح جامع ازدواج دانشجویی رونمایی می‌شود که خروجی آن در نظر گرفتن مسایل مربوط به ازدواج های دانشجویی، هدایت، راهنمایی و حمایت از این افراد است.

 

کلید واژه ها: شروع ثبت نام ازدواج دانشجویی ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :