سلسله گزارش های مصوبات نشست آذر ۹۸ هیأت امنای دانشگاه کاشان

تصویب معاونت نوآوری و اقتصادی و صدور مجوز ۳ دانشکده در دانشگاه کاشان-۲

۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۲ کد : ۱۰۶۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۵۱
تصویب معاونت نوآوری و اقتصادی و صدور مجوز ۳ دانشکده در دانشگاه کاشان-۲

تصویب معاونت نوآوری و اقتصادی و صدور مجوز 3 دانشکده

رئیس دانشگاه کاشان گفت: برای اولین بار در بین دانشگاه‌های کشور، هیأت امنای دانشگاه کاشان با تشکیل معاونت نوآوری و اقتصادی موافقت و مجوز سه دانشکده موجود در این دانشگاه را تصویب کرد.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه  تجاری سازی دانش در دانشگاه مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم قانونی، فرهنگی، انسانی و پشتیبانی با رویکردی برون گرا برای استفاده از ظرفیت‌های جامعه و پاسخ به نیازهای منطقه ای است، افزود: این معاونت جدید از طریق ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، پژوهش‌های تقاضا محور و مساله محور و کاربردی، پاسخگویی نیازهای جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه به عنوان کانون تولید دانش و پرورش منابع انسانی کارآفرین، برای پذیرش مسوؤلیت‌های بیشتر در فرایند توسعه به ویژه تبدیل دانش به محصول و فناوری و تجاری سازی آن، معاونت جدید نوآوری و اقتصادی را تشکیل خواهد داد.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه این معاونت به عنوان ساختاری نوین برای توسعه هدفمند فناوری در دانشگاه و مکانی برای تعامل بین نقش‌آفرینان توسعه محصولات دانش پایه خواهد بود، اظهار داشت: دیده‌بانی مستمر فناوری، شناسایی مزیت‌های فناوری در دانشگاه، حمایت از شکل‌گیری و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های دانشگاهی و تجاری سازی فناوری از جمله شرح وظایف این معاونت می باشد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه روند گذشته و فعلی منابع مالی دانشگاه نشان می‌دهد، سهم منابع غیردولتی در منابع دانشگاه محدود است که در صورت تداوم رشد فعلی منابع دولتی دانشگاه عملاً امکان رشد امکانات و زیر ساخت‌های مورد نیاز در سال‌های آینده وجود نخواهد داشت، افزود: دستیابی به منابع مالی پایدار و متنوع از اولویت‌های راهبردی دانشگاه در سال‌های آینده است، برای استفاده از  قابلیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه برای ارتقای منابع درآمدی دانشگاه، گروه تأمین مالی و طرح های اقتصادی در زیر مجموعه معاونت جدید نوآوری و اقتصادی تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ابزارهای متنوع مالی موجب خواهد شد تا امکان تحقق مأموریت و اهداف افزایش یابد، افزود: در برنامه دوم دانشگاه پیش بینی شده است تا 30 درصد منابع مالی دانشگاه از درآمدهای اختصاصی، وقف و خیرین تأمین شود.

رییس دانشگاه در مورد مصوبه مهم دیگر هیأت امنا گفت: دانشگاه دارای 4 دانشکده غیرمصوب بود که همواره مورد اعتراض نهادهای نظارتی قرار داشت که خوشبختانه هیأت امنا در نشست اخیر خود، مجوز سه دانشکده دیگر را تصویب نمود و دانشکده‌ها شکل قانونی به خود گرفتند.

لازم به ذکر است دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و معماری و هنر در سال 1373 و دانشکده شیمی در سال 1390 و  دانشکده منابع طبیعی در سال 1392 به تصویب رسیده اند. همچنین در این جلسه تعدادی از گروه های آموزشی مصوب شدند و به شکل قانونی درآمدند.

کلید واژه ها: دانشکده تصویب معاونت نوآوری و اقتصادی اقتصاد مقاومتی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :