برگزاری دومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی در دانشگاه کاشان

۳۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۷ کد : ۱۰۵۵۶ اخبار دانشگاه دانشگاه کاشان در رسانه ها
تعداد بازدید:۱۸۵۴

دومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی با حضور دبیر کل  شورایعالی  اموزش و پرورش و جمعی از محققان داخلی و خارجی در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.

دبیر اجرایی این کنفرانس گفت: برگزاری این گونه کنفرانس ها با حضور کارشناسان می تواند به این تجربه اندوزی کمک کند  و موضع این کنفرانس ناظر بر مشکلات ومسئله که آموزش و پرورش گریبانگیر آن است می تواند با تجربه به مشکلات آن کمک کند.

عباس معدن‌دار  به دریافت ۲۷۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس اشاره کرد و افزود: پس از بررسی هیات داوران،  حدود  ۱۶۷ مقاله پذیرفته شده و به مدت ۲ روز در این کنفرانس ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این  کنفرانس با موضوع پژوهش‌های معاصر در آموزش و پرورش تطبیقی، نوآوری ها و چالش‌ها امروز  بر گزار شد، افزود: نگاهی به پژوهش و عمل برنامه درسی در ایران از منظر تحولات بین الملل، اثرهای جهانی‌سازی بر کیفیت آموزش با حفظ ویژگی‌های بومی مطالعه موردی نظام آموزشی دبی، معرفی نظام آموزشی کانادا، ژاپن از لنز مطالعات تطبیقی آموزش در جستجوی تغییر معطوف به تحول، سیاست‌های کلان آموزش عالی درس‌هایی از تجربه کشورهای پیشرفته و  مروری بر وضعیت آموزش و پرورش فنلاند در دوره ابتدایی از جمله مقاله هایی است که در این کنفرانس ارایه خواهد شد.

وی گفت: جهانی‌سازی و محلی‌سازی، کمیت و کیفیت آموزش، اقتصاد دانش و تجاری‌سازی آموزش، فناوری های نوین آموزشی، برابری و اثربخشی آموزشی، فلسفه تعلیم و تربیت و تطبیق، مطالعات تطبیقی در روانشناسی از جمله محورهای اصلی این کنفرانس هستند.

معدن‌دار، مطالعات تطبیقی در تربیت معلم، مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش استثنائی، نظام آموزشی و روابط فرهنگی، سنجش علمی و تضمین کیفیت آموزش عالی،  مطالعات تطبیقی در آموزش عالی، تئوری و روش‌شناسی در پژوهش‌های تطبیقی و مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، است.

رییس دانشگاه کاشان با قدردانی از برگزارکنندگان این کنفرانس بین المللی گفت: امید می‌رود با برگزاری این کنفرانس گام اساسی برای برنامه‌ریزان نظام آموزشی کشور برداشته شود چون آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته و خیلی آسیب‌دیده است.

دکترعباس زراعت دانش آموزان را سرمایه های کشور عنوان کرد و  افزود: اگر به سرمایه های انسانی در زمانی که در حال شکل گیری و تکامل هستند توجه نشود آسیب زیادی به جامعه وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان از مدرسه فراری و گریزان هستند، نشان از ضعف تعلیم و تربیت دانست و   اظهار کرد: به آموزش و پرورش نباید به عنوان مرجع مصرف کننده نگاه کرد بلکه باید به عنوان سرمایه‌‌گذاری آینده کشور تلقی کرد که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش وپرورش تطبیقی با همکاری دانشکده علوم انسانی و گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان  به مدت دو روز در این دانشگاه  ادامه دارد.

انعکاس خبر در :

خبرگزاری صدا و سیما

کلید واژه ها: آموزش و پرورش تطبیقی دانشگاه کاشان دانش آموزان مدرسه تعلیم وتربیت


( ۲ )

نظر شما :