رونمایی از کتاب تن شهر و جان زیارت، در اولین جشنواره کتاب، سایه بان شهر

۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۰۵۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۹۱

در اولین جشنواره کتاب، سایه‌بان شهر که در شامگاه دوشنبه ۲۷ آبان ماه جاری در خانه تاریخی طباطبایی کاشان با شرکت تعدادی از فرهیختگان، استادان و دانشجویان معماری وشهر سازی و علاقه‌مند به حوزه کاشان‌ شناسی و برخی مسئولان شهری برگزار شد از کتاب تن شهر وجان زیارت رونمایی شد.

در این نشست ابتدا مولف کتاب خانم مهندس زهرا چیت‌سازیان مدیر گروه معماری دانشگاه فنی حرفه‌ای توضیحاتی پیرامون کتاب و نظریه مطرح شده در آن ارایه و سپس آقایان دکتر محمد مشهدی و دکتر حمید‌رضا جیحانی و استاد محسن صفایی فر دیدگاه‌های خود را به ترتیب از منظر کاشان‌شناسی، معماری و شهرسازی و جامعه‌شناسی و فرهنگی مطرح نمودند. 

پس از توضیح و پاسخگویی  مولف به سوالات و دیدگاه‌ها شهردار کاشان دکتر ابریشمی راد به طرح دیدگاه خود و بیان نقاط قوت کتاب پرداخته و بر ضروت انجام چنین پژوهش‌هایی در رابطه با شهر کهن و مهم کاشان در راستای تعالی بیشتر آن براساس الگوگیری از انتظام شهر‌سازی در چند سده گذشته برمحور نیازهای مشترک معنوی ومادی مردم که بحث اصلی این کتاب است، پرداختند.

لازم به توضیح است که این جشنواره با حمایت شهرداری کاشان، مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی و مرکز پژوهشی معماری وشهر سازی دانشگاه کاشان برگزار شد.

کلید واژه ها: جشنواره کتاب کاشان‌شناسی معماری و شهرسازی دانشگاه کاشان


نظر شما :