مراسم نکوداشت استاد عباس اعتماد فینی برگزار شد

۱۵ آبان ۱۳۹۸ | ۲۳:۴۶ کد : ۱۰۴۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۵۳

عضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان گفت: به پاس قدردانی از زحمات بی شائبه استاد عباس اعتماد فینی در عرصه فعالیت‌های باستان شناسی و حضور فعالانه در کنار باستان‌شناسانی بزرگ چون پروفسور رومن گیرشمن، ژان پرو و دکتر صادق ملک شهمیرزادی به مدت بیش از نیم قرن، مراسم نکوداشتی در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۸  در محوطه باستانی سیلک برگزار شد.

دکتر جواد حسین‌زاده افزود: در این مراسم افرادی چون ریاست کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فرماندار شهرستان کاشان، نماینده‌ی مجلس شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، مدیر کل پایگاه‌های جهانی و ملی وزرات میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، ریاست موزه ملی ایران، ریاست دانشگاه کاشان و ریاست دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان به همراه سایر مسوولین و میهمانان حضور داشتند.

عباس اعتماد فینی در سال ۱۳۱۳ در کاشان متولد شد و به واسطه حضور پدرش در گروه باستان شناسی فرانسه به سرپرستی گیرشمن در سال ۱۳۲۷ در حفاری‌های شوش، چغازنبیل خوزستان و سیلک حضور داشته و تجربیات گرانبهایی در این زمینه کسب کرده است.

وی از سال ۸۰ در کاوش مجدد محوطه سیلک به سرپرستی صادق ملک شهمیرزادی با میراث فرهنگی همکاری کرده و در نهایت در شهریور سال جاری از نظر اداری به مقام بازنشستگی نائل شد.

 

کلید واژه ها: عباس اعتماد فینی نکوداشت میراث فرهنگی دانشگاه کاشان مراسم نکوداشت استاد عباس اعتماد فینی


( ۴ )

نظر شما :