ارائه دستاوردهای نانو دانشگاه کاشان در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو و بازدید وزیر نفت ومعاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از محصولات نانو دانشگاه کاشان

۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۸ کد : ۱۰۳۷۹ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۲۶۳۴

دوازدهمین نمایشگاه و جشنواره فناوری نانو پنجشنبه ۱۸ مهرماه، با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور، دکتر سعید سرکار دبیر ستاد نانو و دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو و با حضور ۱۲۵ شرکت فعال در حوزه نانو آغاز شد.

در این نمایشگاه در غرفه "کاشانانو" آخرین محصولات و دستاوردهای نانودانشگاه کاشان ارائه شده است.

همچنین در این نمایشگاه  دو طرح برگزیده نانو استارت آپ: تیم پژوهشگران نانوتکنولوژی ایران (پنتا) و تیم نانوبستاآوران ایران از دانشگاه کاشان از ۸ طرح برگزیده برنامه نانواستارت‌آپ در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو ارائه شده است.

تیم پژوهشگران نانوتکنولوژی ایران (پنتا) ازمحققان دانشگاه کاشان موفق به ساخت پایلوت سامانه تصفیه پساب بر پایه فناوری پلاسما شدند. این دستگاه با بهره‌بردن از فناوری پلاسما و ایجاد نقاط پر انرژی، توانایی حذف ۹۵ درصد رنگ‌های آلاینده صنعتی را دارا است. همچنین قادر است میکروارگانیزم‌ها و آلاینده‌های بیولوژیکی را نابود سازد. انرژی تولید شده توسط پلاسما قابلیت حذف فلزات سنگین (نظیر آرسنیک) را دارا است. تخریب BOD آلاینده‌ها به تبع، موجبات کاهش COD را فراهم می‌آورد. توانمندی این سامانه با پساب کارخانه فرش فرهی مورد تست و آزمایش قرار گرفته است.

همچنین  تیم نانوبستاآوران ایران از دانشجویان پژوهشگر دانشگاه کاشان موفق به ساخت پایلوت دستگاه جداسازی آب از روغن شده است. این دستگاه می‌تواند با بهره‌گیری از غشای آئروژلی آب را از روغن، مواد نفتی، گازوییل، بنزین و مشتقات آن با ظرفیت ۵۰۰۰ لیتر در روز جدا کند. آئروژل به‌کار رفته در این دستگاه نیز محصول کار خود تیم است که موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شده است.

نانواستارت‌آپ یکی از برنامه‌های بنیاد آموزش فناوری نانو است که هرساله نسبت به حمایت از ایده‌های کاربردی و فناورانه علاقه‌مندان در حوزه فناوری نانو اقدام می‌کند. دومین دوره نانواستارت‌آپ با محوریت موضوعی آب و محیط‌زیست از مهرماه ۱۳۹۷ در قالب برنامه یک‌ساله آغاز شد.

این نمایشگاه تا ۲۱ مهر ماه در سالن نمایشگاه بین المللی تهران پا برجاست.

کلید واژه ها: علوم و فناوری نانو ستاد نانو دانشگاه کاشان جشنواره فناوری نانو دوازدهمین نمایشگاه نانو


( ۲ )

نظر شما :