بزرگداشت روز جهانی کودک در مهدکودک ترنج دانشگاه کاشان

۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۹ کد : ۱۰۳۶۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۶۹
رئیس دانشگاه کاشان: کودکان جواهر هستند

با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه کاشان روز جهانی کودک در مهد کودک ترنج این دانشگاه گرامی داشته شد.

این مهدکودک که در تابستان امسال مورد بازسازی و تجهیز قرار گرفت با سرویس دهی مناسب از حدود 30 نفر از فرزندان  خردسال اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه کاشان پذیرایی می کند.

دل نوشته رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت روز جهانی کودک:

کودکان جواهر هستند
یک ضرب المثل ژاپنی می گوید: کودکان جواهر هستند و بر همین اساس است که پدران و مادران ژاپنی با تمام وجود برای کودکانشان مایه می گذارند و مدیرانشان، سرمایه گذاری زیادی برای آموزش و پرورش این قشر لطیف و حساس می نمایند.
امروز همزمان با روز جهانی کودک، افتتاح مهدکودک دانشگاه بهانه ای شد تا به دیدار این هدایای معصوم و پاک الهی برویم. واقعا نگاه به چهره ای زیبای کودکان به انسان تسکین خاطر می دهد.البته ژاپنی ها اعتقاد زیادی به مهد کودک ندارند و کودکان را تا سه سالگی به مهد نمی فرستند و عقیده دارند کودک باید در آغوش پرمهر مادر تربیت شود. آنها می گویند کودک تا ۵ سالگی کامل می شود،از ۵ تا ۱۵ سالگی مطیع کامل است و از ۱۵ سالگی با والدینش برابری می کند.ائمه معصومین(ع) اهمیت زیادی به کودک می دادند و در سنت ایشان نمونه های فراوانی از برخوردهای لطیف با کودکان وجود دارد و فرزند را باقیات صالحات و گلهای بوستان زندگی  می دانند که شاعر خلاصه آن را چنین بیان می کند:
چون که با کودک سروکارت فتاد                            پس زبان کودکی باید گشاد
اما چرا به رغم غنای فرهنگ اسلامی اینهمه به ژاپن اشاره می کنم؟! دلیلش آن است که متاسفانه آنهاهمچون بسیاری موارد دیگر الگوی عملی توصیه های دینی ما شده اند اما خودمان این توصیه های ارزشمند را فراموش کرده ایم..ژاپنی ها کودک را مهم ترین سرمایه کشور خود می دانند و به خانواده و پس از آن آموزش و پرورش و در پایان وزارت علومشان بیشترین اعتبارها را می دهند.آنها عقیده دارند اگر کشوری بخواهد سعادتمند شود بایددوران کودکی را بسیار گرامی بدارد و سرمایه گذاری زیادی کند تا در آینده مدیرانی شجاع، پاک،کارآزموده،وطن پرست،مسوولیت پذیر،با اخلاق و اصیل داشته باشد و اینها را پس از دوران کودکی و نوجوانی نمی توان آموزش داد.
به هرحال روز جهانی کودک را خدمت تمامی کودکان ، پدران و مادران و بویژه همکاران عزیزمان تبریک می گویم و دعا می کنم سایه پرمهرشان همواره بر سر غنچه های زندگیشان گسترده بماند.از همکارانی هم که این زمینه را برای رفاه حال پدران و مادران همکار فراهم کردند سپاسگزارم.

کلید واژه ها: مهدکودک روزجهانی کودک دانشگاه کاشان


( ۷ )

نظر شما :