پایان نامه دانشجوی نانو فیزیک دانشگاه کاشان جایزه ویژه خیام را دریافت کرد

۰۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۶ کد : ۱۰۳۱۴ اخبار دانشگاه دانشگاه کاشان در رسانه ها جوایز
تعداد بازدید:۲۴۶۹
پایان نامه دانشجوی نانو فیزیک دانشگاه کاشان جایزه ویژه خیام را دریافت کرد

در دومین جشنواره پایان نامه های برتر جایزه ویژه خیام، پایان نامه "مرآت کریمی " دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد نانوفیزیک دانشگاه کاشان جایزه ویژه این جشنواره را دریافت و به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شد.

پایان نامه این پژوهشگر با عنوان "تهیه و شناسایی نقاط کوانتومی آلومینا با ناخالصی‌های مختلف و عامل‌دار شده با پروتوپورفیرین (PpIX) به‌منظور بررسی کاربرد آن‌ها در درمان سرطان به روش فوتودینامیک‌تراپی" توانست در به عنوان اثر برتر جشنواره خیام معرفی و جایزه ویژه این جشنواره را  دریافت کند.

دکتر احسان صادقی به عنوان استاد راهنما و دکتر مصطفی زاهدی فر از اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان استاد مشاور این پایان نامه را بر عهده داشتند.

جشنواره علمی- پژوهشی خیام به صورت سالانه با هدف  فراهم نمودن بستری مناسب جهت شناسایی اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری برگزار می شود.

لازم به ذکر است مرآت کریمی این پژوهشگر برگزیده جشنواره خیام به عنوان دانشجوی دکترای نانو فیزیک در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل می باشد.

چکیده پایان نامه

امروزه برای درمان سرطان روش درمان فوتودینامیکی به دلیل غیرتهاجمی بودن بسیار موردتوجه قرارگرفته است. در این روش سه عامل نور، مواد حساس به نور و اکسیژن یگانه در کنار هم منجر به مرگ سلولی می‌شوند. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که میزان تولید اکسیژن یگانه و رادیکال هیدروکسیل با استفاده از پروتوپورفیرین IX متصل به نانوذرات نسبت به حالت بدون اتصال افزایش چشمگیری می‌یابد. ازآنجاکه میزان تولید پروتوپورفیرین IX متصل به نانوذرات مقدار سمیت نمونه به‌کار گرفته شده را نشان می‌دهد، افزایش اثر سمیت نمونه متصل شده قابل پیش‌بینی خواهد بود. از آنجا که نانوذرات گاما آلومینا با ناخالصی‌های نقره و یوروپیوم توانایی ایجاد اکسیژن یگانه و رادیکال آزاد را دارند می‌توان بدون اتصال به دارو به عنوان داروی حساس به نور برای درمان و از بین بردن سلول های سرطانی معرفی کرد.

انعکاس خبر در رسانه ها:

http://isfahan.iribnews.ir/fa/news/2537292/


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: جایزه ویژه خیام جشنواره خیام دانشگاه کاشان


( ۷ )

نظر شما :