مراسم استقبال از نو دانشجویان کارشناسی دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۰۲۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۷۸

مراسم استقبال از نو دانشجویان کارشناسی دانشگاه کاشان با حضور بیش از 800 دانشجوی کارشناسی برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با گرامیداشت ماه محرم و هفته دفاع مقدس اظهار امیدواری کرد: دانشجویان با تأسی از رشادت ها و ایثارگری های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدا بتوانند در راه ترویج علم و دانش، پیشرو و افتخارآفرین باشند.

دکتر عباس زراعت ورود دانشجویان جدید را به دانشگاه کاشان تبریک گفت و افزود: دانشگاه تمام تلاشش این است که فرصت های مناسبی برای شما دانشجویان فراهم کند.

وی به بنیاد حامیان دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد حامیان در سال ۱۳۸۸ در این دانشگاه شروع شده و در حال حاضر  در ۷۰ دانشگاه کشور با الگوپذیری از این دانشگاه ، این بنیاد تشکیل شده است.

وی به حمایت ها و فعالیت های بسیار درخشان خیرین این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه کاشان در جذب خیرین رتبه اول را در کشور دارد و خیرین علاوه بر ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در  فعالیت های پژوهشی نیز پیشرو و خدمات ارزشمندی در این دانشگاه به یادگار گذاشته اند.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: به حمدالله با حمایت خیرین و تلاش و کوشش مسئولان، دانشگاه کاشان توانسته در جایگاه بسیار درخشانی در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی قرار گیرد و رتبه های برتر را کسب کند.

وی به قرار گرفتن دانشگاه کاشان جزء ۱۰ دانشگاه برتر کشور در نظام آی اس سی برای سومین سال متوالی اشاره کرد و افزود: در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز هم دانشگاه کاشان رتبه اول و دوم را در دو سال متوالی کسب کرده است.

دکتر زراعت  کسب رتبه برتر دانشگاه کاشان در بین دانشگاه های  جوان و  قرار گرفتن جزء یک درصد برتر دانشگاه های جهان را از دیگر افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: تا با تلاش و کوشش شما دانشجویان که آینده سازان کشور هستید بتوانید جایگاه دانشگاه را در زمینه های مختلف ارتقاء و توسعه بخشید.

وی با بیان اینکه زمان دانشجویی بسیار کوتاه و زود گذر است از دانشجویان خواست تا قدر این فرصت ها را به خوبی بدانند و از آن به نحو احسن استفاده کنند.

وی داشتن هدف و برنامه را یکی از نکات مهم برای دوره دانشجویی عنوان کرد و افزود: هدف اصلی  شما دانشجویان باید خدمت به جامعه و کشور باشد و سعی نمایید برای اینکه بعد از فارغ التحصیلی بیکار نمانید در کنار تحصیل علم حتما مهارت آموزی را فرا گیرید.

دکتر زراعت  به مرکز تجاری سازی دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرکز بسیاری از شرکت های دانش بنیان و تجاری مستقر هستند که می توانید به عضویت این شرکت ها و انجمن ها دربیایید.

 رئیس دانشگاه کاشان اخلاق دانشجویی، عفاف و حجاب، صداقت، صمیمیت، همدلی و انتخاب دوست خوب افزایش قدرت تحمل و رعایت حقوق شهروندی را از دیگر نکات  ضروری برای  دانشجویان عنوان کرد و افزود: اگر دانشجو آستانه  تحمل خود را بالا ببرد و مقاومت و تاب آوری داشته باشد در  تحمل سختی ها و فائق آمدن بر تمامی مشکلات  توانا خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این آیین با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) و گرامی داشت هفته دفاع مقدس ورود دانشجویان جدید به این دانشگاه را تبریک گفت و به دانشجویان توصیه کرد: تا قدر فرصت جوانی خود را بدانند تا بتوانید به عمق علم دست یابید.

حجت الاسلام علی روحانی اظهار داشت: اگر وقت خود را به غیر از تحصیل علم، به کاری دیگر بپردازید هم به خود و هم خانواده خود ظلم کرده اید.

وی تعهد و پایبندی را از دیگر موارد لازم دانشجویان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه دانشگاه کاشان با دارابودن پتانسیل های اعضای هیات علمی و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و دانشکده ها یکی از دانشگاه های خوب و جامع کشور است که باید قدر بدانید و با تلاش و خوب درس خواندن سعی نمایید برای خانواده و کشور افتخارآفرین باشید.

میزگرد معاونین آموزشی و دانشجویی و فرهنگی، اجرای مراسم گروه کرال، قرائت میثاق نامه توسط دانشجویان و تجدید پیمان با شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برای نیمسال اول سال تحصیلی 99-98 دانشگاه کاشان حدود یک هزار و 465 دانشجو ثبت نام کردند که ۸۷۲ دانشجو در دوره کارشناسی۴۷۲ دانشجوی کارشناسی ارشد و۱۲۲ دانشجوی دکترا مشغول به تحصیل می شوند.

لینک انعکاس خبر:

http://ahlekashanam.net/2019/09/25/

https://www.yjc.ir/fa/news/7082869

http://isfahan.iribnews.ir/fa/news/2532568

 

کلید واژه ها: سال تحصیلی جدید آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها دانشگاه کاشان نودانشجویان دانشجویان جدیدالورود دانشجویان کارشناسی


( ۳ )

نظر شما :