سیزدهمین جشنواره ورزش‌های همگانی در دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد

۰۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۰۰۹ اخبار دانشگاه ورزشی
تعداد بازدید:۲۰۱۹

 

 

سیزدهمین جشنواره ورزش‌های همگانی یکشنبه شب در دانشگاه کاشان با حضور معاون طرح و توسعه اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ورزشکاران مطرح کشوری آغاز به کار کرد.

معاون طرح و توسعه اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: ورزش‌های همگانی زیر بنای ورزش‌های قهرمانی است.

دکتر محمدحسین رضوانی، افزود: فعالیت‌های امسال اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم با توجه به سال همت و کار مضاعف، بر پایه توسعه ورزش‌های همگانی است.

وی اظهارداشت: برنامه‌های مختلفی برای توسعه ورزش تدارک شده که یکی از آن‌ها، برگزاری سیزدهمین جشنواره ورزش‌های همگانی است که در اردیبهشت ماه در تمام دانشگاه‌های سراسر کشور انجام می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه این جشنواره در رشته‌های مختلف و تمام مجموعه دانشگاه‌ها را در بردارد، افزود: امروز هیچ بهانه‌ای برای ورزش نکردن نیست چون فعالیت‌های جسمانی به شکل‌های مختلف طراحی شده که همه می‌توانند از این ورزش ها بهره ببرند.

رضوانی، رمز موفقیت و پیشرفت در ورزشهای همگانی را ایجاد انگیزه، تعامل و تلاش ذکر کرد و افزود: تلاش این است که ورزش همگانی را در ابعاد مختلف در بین دانشجویان تقویت کنیم وافرادی که در ورزش‌های درون دانشگاهی پیشرفت و مقام کسب می‌کنند به رده‌های بالاتر راه می‌یابند و به مسابقات برون دانشگاهی اعزام می‌شوند.

 

 

رئیس دانشگاه کاشان هم، برگزاری این جشنواره با تنوع خاص را نشان از همت و کار مضاعف مجموعه تربیت بدنی این دانشگاه دانست و گفت: ورزش‌های همگانی برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی دربین دانشجویان و ارتقاء سطح علمی کشور ضروری است.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد افزود: دانشجویان باید توصیه‌های مقام معظم رهبری برتوسعه ورزش و اینکه در سه اصل تحصیل، تهذیب و ورزش کوشا باشید را سرلوحه کار خود قرار دهند و درراستای توسعه فرهنگ سلامت، ورزش و علم تلاش کنند.

وی، توسعه ورزش همگانی را ضروری دانست و اظهارداشت: عزم و همت عمومی و وفاق و همدلی لازمه موفقیت و پیشرفت در ورزش‌های همگانی است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه کاشان هم گفت: این مسابقات در 14 رشته ورزشی فوت‌ایت‌بال، طناب‌کشی در باتلاق گلی، سه‌گانه هوشیار و بیدار، سه‌گانه آبی، تری‌گل (پنالتی فوتبال، بسکتبال، هندبال)، هفت سنگ، کوهگشت، قوی‌ترین مرد دانشگاه، داژبال، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، دارت و تیر وکمان برگزار می‌شود.

سعید حلاج باشی، با اشاره به اینکه این مسابقات هر ساله در ماه اریبهشت در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود افزود: این مسابقات با توجه به مقتضیات و امکانات دانشگاه به صورت مستقل و با رشته‌های مختلف انجام می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و اشاعه ورزش در بین تمام اقشار دانشگاهی اعم از دانشجویان، استادان و کارکنان و مسوولان، جهت دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت، تقویت روحیه شور ونشاط و شادابی و جلوگیری از رخوت و سستی و کاهش عوارض ناشی از فقر حرکتی ذکر کرد.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره هریک از رشته‌های شرکت کننده حرکات ورزشی خود را به نمایش گذاشتند.

 

 

 در مسابقه ورزشی «بدی را بزن»، نمادهای خوب همچون مطالعه، یاد خدا، تلاش و تکریم ارباب رجوع با حرکات نمایشی تیر وکمان به جنگ عناصر بد همچون نمک، پرخوری، سیگار، بدحجابی، تهمت و دروغ رفتند.

 اجرای برنامه‌های متنوع اسکیت، تیراندازی، کوهنوردی، صخره نوردی و گروه آکروژیم فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه‌های مراسم افتتاحیه این جشنواره بود.

این جشنواره به مدت سه هفته در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :