بازدید۸۰۰۰نفر از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در دانشگاه کاشان

۳۱ فروردین ۱۳۸۹ | ۱۳:۲۰ کد : ۹۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۵۰

مدیر اجرایی نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای ایران گفت: هشت هزار نفر از این نمایشگاه که به مدت یک هفته در دانشگاه کاشان برگزار شد بازدید کردند.

مهندس فرزاد قدیمیان با اشاره به اینکه در این نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در 22 غرفه ارائه شد افزود: در این نمایشگاه مراحل چرخه سوخت و  دستاوردهای هسته‌ای پژوهشگاه‌های علوم و فنون هسته‌ای کشور ارایه شد.

وی، سیکلوترون کرج، راکتور تحقیقاتی اراک، نیروگاه اتمی بوشهر، ucf اصفهان، غنی‌سازی اورانیوم، قلب راکتور بوشهر، مجتمع سوخت هسته‌ای، تولید آب سنگین اراک، استخراج اورانیوم و کیک زرد را از محصولات هسته‌ای ارایه شده در این نمایشگاه ذکر کرد.

قدیمیان، با اشاره به اینکه این نمایشگاه هشتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور است که در این دانشگاه برگزار شد افزود: بنا به مصوبه شورای همکاری‌های علمی سازمان انرژی اتمی این نمایشگاه در دانشگاه‌های برتر کشور ارایه می‌شود.

قدیمیان افزود: این نمایشگاه از سال 87 تاکنون در دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی اصفهان و کاشان برگزار شده است که بعد از این هم در دانشگاه‌های فردوسی مشهد، مازنداران، گیلان و تبریز ارایه می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تربیت نیروهای متخصص، ارتقاء سطح آگاهی قشر دانشجو و جذب نیروهای نخبه در پروژه‌های سازمان انرژی اتمی بیان کرد.

این نمایشگاه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران از 21تا 26 فروردین ماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :