رییس دانشگاه کاشان: روابط عمومی پل ارتباطی دانشگاه با جامعه است

۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵ کد : ۹۷۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۱۵
رییس دانشگاه کاشان: روابط عمومی پل ارتباطی دانشگاه با جامعه است

ربیس دانشگاه کاشان به نقش تاثیرگذار روابط عمومی در سازمان اشاره کرد و گفت: روابط عمومی پل ارتباطی دانشگاه با جامعه و مردم است.
دکتر عباس زراعت در نشست سه جانبه شورای مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری مناطق 4،5و 6 کشورضمن تشکر از همکاران روابط عمومی در دانشگاه ها بخاطر وظیفه مهمی که بر عهده دارند، ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها را خواستار شد و افزود: روابط عمومی ها باید خود را به  روز کنند و در زمینه فعالیتی که بر عهده دارند حداقل روزی یک ساعت مطالعه داشته باشند.روابط عمومی یک واحد تخصصی وحرفه ای به تمام معناست که می تواند چهره ای کاملا مطلوب یا بر عکس نامطلوب از دانشگاه ارایه دهد.مدیران و اعضای خانواده دانشگاهها زحمات زیادی می کشند و باید این تلاش ها به شکل واقعی برای جامعه هدف بیان گردد.
وی عزت نفس،اخلاق گرایی و امانتداری را وظیفه روابط عمومی ها دانست و اظهار کرد: از آنجا که روابط عمومی مرجع هر سازمان است باید قابل اعتماد و رازدار باشد و بتواند بین استادان، کارمندان و دانشجویان و ربیس دانشگاه ارتباط برقرار کند.روابط عمومی مشاور امین مدیریت دانشگاه است پس باید نقش خود را به درستی ایفا کند.
ربیس دانشگاه کاشان گفتگوی منطقی را از دیگر وظایف روابط عمومی ذکر کرد و گفت: باید روابط عمومی انتقاد ها و پیشنهادات مجموعه کارکنان دانشگاه را با صراحت و شفاف به رییس و همکاران منتقل کند.
دکتر زراعت ارتباط دو سویه روابط عمومی بین رییس و مجموعه کارکنان را لازم دانست و افزود: روابط عمومی بایستی برخورد مناسب و گشوده رو باشد و بتواند با آحاد مردم ارتباط درستی برقرار کند.روابط عمومی ازآنجا که بیشترین ارتباط را با مدیر دستگاه دارد بنابراین باید سنگ صبور مراجعان بوده و به آنها انگیزه و امید بدهد.
وی استفاده از ابزارهای نوین اطلاع رسانی را تاکید کرد و افزود:روابط عمومی سخنگوی دانشگاه است و باید با ابزارهای اطلاع رسانی بتواند با جامعه هدف ارتباط برقرار کند.اتصاف این واحد با عناوینی همچون آیینه دانشگاه،ویترین دانشگاه،گوش و چشم دانشگاه و پل ارتباطی بیانگر اهمیت آن می باشد.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان رییس دانشگاه زنجان نشست روابط عمومی ها وزارت علوم


نظر شما :