اجرای بیش از ۲۰ برنامه در دانشگاه کاشان به مناسبت "دهه سرآمدی آموزش"

۰۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۲ کد : ۹۹۲۳ اخبار دانشگاه گزارش ویدئویی
تعداد بازدید:۳۵۴۳

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان از اجرای  بیش از بیست برنامه به مناسبت دهه سرآمدی آموزش خبر داد.
دکتر قنبرعلی شیخ زاده با بیان اینکه دهه سرآمدی آموزش در راستای تبیین نقش و جایگاه آموزش و تجلیل و تکریم سرآمدان آموزشی همه ساله در اردیبهشت ماه در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می گردد، هدف از برگزاری این دهه را بهبود کیفیت آموزش و ارتقای روشهای یاددهی یادگیری بیان کرد.
 معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان در راستای سیاست های ابلاغی برای این دهه از طرف وزارت عتف مبنی بر برگزاری متنوع برنامه‌ها در چارچوب تجلیل از پیشکسوتان آموزشی و تکریم مقام علم و عالم، تعامل بین دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی، ترویج پیوند آموزش و پژوهش، شناسایی و معرفی شیوه‌های نوین آموزش، و برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی، اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی نمود.
وی با اشاره به دهه سرآمدی از سوم تا دوازدهم اردیبهشت  و همزمان با روز معلم، اظهار داشت: به همین مناسبت مراسم بزرگداشت روز استاد با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار شد و حدود 10 درصد از اساتید به عنوان استادان نمونه آموزشی معرفی و از ایشان تقدیر به عمل آمد..
وی برگزاری کارگاه کارآفرینی ویژه مدیران گروههای آموزشی به همت مدیریت آموزشی،  کارگاه آموزشی  اخلاق حرفه‌ای به همت دانشکده علوم انسانی، کرسی آزاد اندیشی با موضوع مفهوم آزادی در اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری توسط دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی با همکاری دانشگاه پیام‌نور، کارگاه نشاط آموزشی ویژه اساتید و دانشجویان توسط دانشکده مکانیک، کارگاه دانش‌افزایی در دانشگاه؛ فرصت‌ها و چالش‌ها توسط دانشکده برق و کامپیوتر، تقدیر از اساتید در کلاسهای درس توسط دانشکده مهندسی و برگزاری دوره دانش افزایی ضرورت آموزش آمار توسط دانشکده ریاضی را از جمله برنامه های اجرا شده برشمرد.
وی همچنین برگزاری نشست صمیمی اساتید و دانشجویان رشته مهندسی معدن، نشست صمیمی اعضاء هیات علمی با دانشجویان دانشکده فیزیک، برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها ویژه دانشجویان و کارگاه آموزشی روشها و فنون تدریس ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را از جمله برنامه های این دهه برای دانشجویان عنوان کرد.
وی افزود: همچنین کارگاه های مختلف توسط حوزه معاونت پژوهشی با عناوین آشنایی با بازار سرمایه، آموزش مقاله نویسی آماد، آموزش کار با نرم افزارهای رفرنس منیجر، آموزش یافتن گرنت‌های بین المللی و آموزش ساخت شبکه های اجتماعی و دانشگاهی و آموزش ژورنال شناسی  به صورت مجازی در این دهه برگزار شد..
افزون بر این، اجرای برنامه «دانشگاه با درهای باز» برای بازدید تعداد 500 نفر از دانش آموزان منطقه از دانشگاه به همت روابط عمومی دانشگاه و برگزاری اردوهای بازدید از نمایشگاه کتاب و حضور برخی اساتید در خوابگاه‌های دانشجویی، از جمله برنامه های این دهه بودند که به همت معاونت فرهنگی برگزار شد.
دکتر شیخ زاده آموزش جامعه محور را از اهداف این معاونت بیان کرد و افزود: در این راستا معاونت آموزشی دانشگاه، "ارتقاء کیفیت آموزش" و "مهارت افزایی و جامعه محوری" را از مهمترین اهداف و راهبردهای برنامه خود قرار داده و سعی می کند در برنامه دوم راهبردی دانشگاه این راهبردها را برای ارتقای کیفیت آموزش به اجرا در آورد.
وی در پایان از مدیریت دانشگاه، مدیریت دانشکده‌ها، مدیریت نظارت، سنجش و کیفیت آموزشی  و ستاد برگزاری برنامه‌های دهه سرآمدی آموزش تقدیر و تشکر نمود.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: دهه سرآمدی آموزش عالی دانشگاه کاشان معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم


نظر شما :