برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه کاشان

۲۱ فروردین ۱۳۸۹ | ۱۲:۵۸ کد : ۹۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۶۶

رئیس دانشگاه کاشان،‌از برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در این دانشگاه خبر داد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: این نمایشگاه همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای از 21 تا 26 فروردین‌ماه جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این نمایشگاه، دستاوردهای صنایع هسته‌ای شرکت‌های سیکلوترون کرج، راکتور تحقیقاتی اراک، نیروگاه اتمی بوشهر، UCF اصفهان، غنی‌سازی اورانیوم، قلب راکتور بوشهر، مجتمع سوخت هسته‌ای، تولید آب سنگین اراک، استخراج اورانیوم و کیک زرد ارائه می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه دستیابی به فناوری هسته‌ای در دنیای امروز یک ضرورت است و تکنولوژی هسته‌ای خدمات ارزنده‌ای به جامعه بشری ارائه می‌کند اظهار داشت. توسعه کشور نیازمند راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه هسته‌ای است که این خود مستلزم دسترسی به فناوری هسته‌ای به عنوان منبع تولید انرژی است.

رئیس دانشگاه کاشان، هدف از برگزاری این نمایشگاه در این دانشگاه را ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای هسته‌ای کشور و دستیابی به دانش و فناوری جدید و برقراری ارتباط گسترده با صنایع و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی جهت همکاری‌های علمی، پژوهشی مشترک ذکر کرد.

شایان ذکر است این نمایشگاه که در پردیس مرکزی دانشگاه کاشان برپا شده است، از ساعت 9 الی 17 برای بازدید علاقمندان دایر می‌باشد.

 

 

 


نظر شما :