مدیر جدید امور فرهنگی دانشگاه کاشان معرفی شد

۱۷ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۸:۵۵ کد : ۹۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۸۵

 

 

مهندس علیرضا فرجی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی به عنوان مدیر جدید امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه کاشان معرفی شد.

رئیس دانشگاه کاشان در مراسم تودیع و معارفه، با قدردانی از زحمات و خدمات آقای حسن باغبانی و آرزوی توفیق برای مهندس علیرضا فرجی گفت: کار فرهنگی رسالت انبیاء است. حفظ و پاسداشت رسالت انبیاء، فعالیت در این عرصه را بسیار سخت و دشوار می‌کند.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: برای رسیدن به دانشگاه تمدن ساز ایرانی ـ اسلامی، فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه باید در سه حوزه دانشجو، استاد و کارکنان انجام شود.

وی، نهادینه کردن انجمن‌های علمی و هدفمندی و سازمان‌دهی کانون‌های فرهنگی را لازم دانست و اظهار داشت: از آنجا که دانشجو در مسیر نخبگی حرکت می‌کند، ایده‌پردازی و ابتکار فرهنگی برای موفقیت دانشجویان باید در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه کاشان، با اشاره به لزوم استفاده از توان دانشجویی در همه مواد افزود: تصدی‌گری در حوزة مدیریت فرهنگی نباید وجود داشته باشد بلکه باید دانشجویان را در تمام امور فرهنگی و فعالیت‌ها دخیل کرد.

دکتر ساداتی‌نژاد افزود: برای ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، استفاده از پتانسیل شهر قم، ساماندهی و هدفمند کردن اردوهای مذهبی، فرهنگی و تفریحی و افزایش کارگاه‌های آموزشی برای محتواسازی در فضای دانشجویی ضروری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم در این نشست، فرهنگ را از مهمترین و زیربنایی‌ترین کارهای جامعه دانست و گفت: ارتقاء فرهنگ، تضمین‌کننده امنیت جامعه است.

حجت‌الاسلام عباس خادمیان افزود: با توجه به فضای جنگ نرم معنوی حاکم بر جامعه، سیاست‌گذاری، سیاست‌شناسی و آسیب‌شناسی کارهای فرهنگی لازم است.

وی، بر تشکیل اتاق فکر برای سه قشر کارمند، استاد و دانشجو تأکید کرد و اظهار داشت: مهارت‌های ارتباطی، ساماندهی فضای فرهنگی، مدیریت و هندسه فرهنگی و توجه به مهدویت در امور فرهنگی باید درنظر گرفته شود.

دکتر سیدعبدالمهدی هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه کاشان هم در این آیین، با قدردانی از تلاش‌های حسن باغبانی، از مدیر جدید امور فرهنگی خواست تا با تعامل و همدلی با دانشجویان و برنامه‌ریزی و سیاستگزاری صحیح در راستای ارتقاء فرهنگ تلاش کنند.

معاون فرهنگی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان هم، مهندسی فرهنگی، شناسایی و آسیب‌شناسی و مخاطب‌شناسی را لازمة موفقیت در حوزة فرهنگ دانست وگفت: تولید، تبیین و تبلیغ فرهنگی از محورهای ارتقاء فرهنگ در جامعه است.

مریم هاشمی افزود: شناسایی سخت‌افزارها، ابزار و چیدمان فرهنگی از دیگر موارد لزوم موفقیت فعالیت‌های فرهنگی است.

حسن باغبانی هم به هنگام تودیع گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و نوع تعاملاتش با دانشجویان، مسئولان دانشگاه و همکاران حوزه، رعایت اصل صرفه‌جویی، در نظر گرفتن سختی کار فرهنگی و پاسخگویی در محضر ربوبی، معذوریت‌های کار فرهنگی در محیط دانشگاه با توجه به روحیه خاص جوانان و برداشت‌های متفاوت آنها در قالب تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های مختلف و ... ارائه کرد.

مدیر جدید امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه کاشان هم بر تطبیق امور فرهنگی با ارزش‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام(ره) دانشگاه‌ها باید انسان‌ساز باشد.

مهندس علیرضا فرجی افزود: با توجه به توطئه دشمنان در راه‌اندازی جنگ نرم، باید با برنامه‌ریزی و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی باید با این جنگ مقابله کرد.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :