اخذ موافقت اصولی برای سه گروه پژوهشی در پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان

۱۶ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۷:۵۷ کد : ۹۶۲ اخبار دانشگاه معاونت پژوهشی
تعداد بازدید:۲۳۸۱

رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان گفت: موافقت اصولی برای سه گروه پژوهشی در پژوهشکده انرژی این دانشگاه از سوی شورای گسترش آموزش عالی صادر شد.

دکتر مجید سبزپوشانی افزود: در اجرای این موافقت اصولی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر فعلی، انرژی‌های خورشیدی و کاربرد آن در صنایع، تبدیل انرژی و انتقال انرژی و مباحث مربوط به آن و مدل‌سازی فرآیندهای مربوط به انرژی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این گروه‌ها امکان ارتباط با مراکز پژوهشی و پژوهشکده‌های انرژی خارج از دانشگاه فراهم می‌شود.

وی حجم قراردادهای پژوهشی این مرکز انرژی را حدود 11 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: این مرکز در صدد است تا حجم قراردادهای انرژی با مراکز خارج از دانشگاه را افزایش دهد.

رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان، ارتقاء این مرکز، ارتباط مؤثر با مراکز پژوهشی خارج از دانشگاه و انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینة اصلاح الگوی مصرف انرژی را از برنامه‌های آینده مرکز پژوهشی انرژی ذکر کرد.

دکتر سبزپوشانی با اشاره به اینکه اعضای این پژوهشکده از اعضای هیأت علمی مجرب دانشگاه هستند افزود: در حال حاضر 24 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه، عضو این پژوهشکده هستند.

پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان در سال 1386 دایر شده است.

 

 

 


نظر شما :