گسترش فرهنگ کارآفرینی نیازمند تعمیق روحیه فداکاری و ایثارگری است

۰۵ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۹:۳۹ کد : ۹۵۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۹۵

 

 

 معاون طرح و توسعه دانشگاه کاشان گفت: گسترش فرهنگ کارآفرینی نیازمند تعمیق روحیه فداکاری و ایثارگری  است.

دکترعباس کتابی، در همایش ملی کارآفرینی دانشگاه کاشان گفت: این روحیه باید در بخش‌های بین دانشگاهیان، مدیران و سرمایه گذاران وجود داشته باشد.

وی اظهارداشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نهضت نرم افزاری و کارآفرینی، رسیدن به این نهضت مستلزم عزم و تلاش تمامی دست اندر کاران است.

 وی، بستر سازی  را شرط لازم برای کارآفرینی دانست و گفت: طبق اصل 44  قانون اساسی زمینه مشارکت کامل آحاد مردم در اقتصاد فراهم شده است و بستر لازم برای فعالان عرصه های فناوری و اقتصادی از این طریق می‌تواند تحقق پیدا کند.

 

 

به گفته وی، با تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها  در خصوص واقعی کردن شرایط تولید و بروز خلاقیت و کارآفرینی برای صرفه جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ابعاد مختلف می‌توان استفاده  کرد.

معاون طرح و توسعه دانشگاه کاشان گفت: ارائه تسهیلات مختلف برای بنگاههای اقتصادی و حمایت از کارآفرینان در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری راه دیگر گسترش کارآفرینی است.

به گفته وی، وجود تجربه‌های موفق و بروز توانمندی‌های علمی و فناوری در زمینه‌های فناوری هسته‌ای، نانوفناوری، فناوری‌های فضایی، صنایع دفاعی و دیگر موارد نشان دهنده و نمونه‌هایی موفق از توانمندی‌های جامعه جوان کشور است که نشان دهنده شروع جهش علمی و فناوری است.

دکتر کتابی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این همایش و استفاده از تجربیات کارآفرینان برتر گامی در راستای پیشرفت علمی و توانمندیهای دانشجویان و کارآفرینان فراهم شود.

 

 

 

 

 


نظر شما :