دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان گشایش یافت

۲۷ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۷:۱۸ کد : ۹۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۰۲

 

دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان همزمان با ایام دهه فجر در آران و بیدگل گشایش یافت.

رئیس دانشگاه کاشان، در این مراسم با گرامیداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افتخارات علمی و توسعه فضاهای آموزشی را مرهون انقلاب، رهبری امام راحل و خون شهدا دانست و گفت: با مدیرت و درایت مقام معظم رهبری علیرغم تلاش‌ها و مخالفت دشمنان، به این درخت تنومند هیچ آسیبی وارد نخواهد شد.

 

 

 

دکتر سید جواد ساداتی نژاد، دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین را ششمین دانشکده دانشگاه کاشان ذکر کرد و افزود: این هدیه علمی، از دور دوم سفر رئیس جمهور محترم و دولت خدمتگزار به استان اصفهان است.

وی، با اشاره به اینکه این درخواست در سال 1386 مطرح و تصویب شده بود گفت: ساختمان قبلی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل به دانشگاه کاشان واگذار شده است تا این دانشکده در آن مستقر شود.

رئیس دانشگاه کاشان اظهارداشت: این ساختمان دارای مساحت دو هزار متر مربع و دو طبقه می‌باشد.

وی افزود: این دانشکده از مهرماه سال آینده در رشته‌های مدیریت منابع طبیعی، آبخیزداری و بیابان زدایی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو جذب خواهد کرد. 

دکتر ساداتی‌نژاد، هدف از تشکیل این دانشکده در شهرستان آران و بیدگل را گسترش آموزش عالی و پتانسیل‌های اقلیمی و منابع طبیعی،  وجود تپه‌های شن روان  و دریاچه نمک  ذکر کرد.

 

 

فرماندار آران و بیدگل هم در این مراسم، افتتاح این دانشکده را از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشور بعد از انقلاب در مقایسه با قبل از آن رشد مضاعفی داشته که بیانگر تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی در بسط آموزش عالی است.

محمد فیروزی‌پور، به وجود سه دانشگاه با شش‌هزار دانشجو در این شهرستان اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب هیچ دانشگاهی دراین شهرستان وجود نداشت و جوانان به خصوص دانشجویان باید قدردان نظام جمهوری اسلامی باشند و با تلاش بیشتری در راستای اهداف این نظام و ارتقاء سطح علمی کشور قدم بردارند.

شایان ذکر است در این مراسم امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده سپاه و رئیس دانشگاه پیام نور آران و بیدگل و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و جمعی از مسئولان منطقه‌ای حضور داشتند.        

 

 

 

 

 


نظر شما :