برگزاری دومین جلسه کارآفرینی روستایی

۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۵ کد : ۹۳۶۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۸۸
برگزاری دومین جلسه کارآفرینی روستایی

دومین جلسه کارافرینی روستایی با حضور جناب اقای دکتر زراعت و بخشداران شهرستان کاشان و دهیاران ر​وستاهای هدف تحقیق در تاریخ در سالن ریاست دانشگاه برگزار شد.

دانشگاه کاشان در راستای عملیاتی نمودن ارتباط حداکثری با جامعه و ایفای نقش راهبردی، تخصص های مرتبط با پایداری روستا که شامل 14 رشته و 8با موضوع موجود در دانشگاه را جهت ایفای نقش علمی خود با بخشداران و دهیاران مذکور هماهنگ نموده است.

در اولین قدم هر بخش یک روستا بواسطه بخشداران معرفی و سپس در طی یک دوره حداکثر یکساله تمامی اطلاعات مورد نیاز جمع اوری می شود و در حقیقت وضع موجود برداشت می شود و بعد از مطالعه وضع مطلوب را با توجه به نیاز و توانمندی و ظرفیت روستا پیشنهاد می کنند.

گردشگری، باستان شناسی، ژئوتوریسم، منابع طبیعی، مرتع، گیاهان دارویی، زمین شناسی و معدن، صنایع دستی و هنرهای سنتی، معماری، آبخیزداری و اقلیم شناسی و هوش مصنوعی و ایجاد شبکه مجازی  (جهت معرفی و فروش محصولات) رشته هایی هستند که تاکنون معرفی شده اند، پایان نامه ها و تحقیقات دانشجویی در یک روند هدفمند و یکپارچه و با نگاه سیستمی تلاش می کند حدفاصل وضع موجود و مطلوب را با کشف و یا خلق  ظرفیتها و یا فرصتهای اقتصادی پر نماید.

 لازم بذکر است همکاری و استقبال عوامل اجرایی باعث امید و تسریع و بهبودی تحقیقات و نتایج ان خواهد شد که بحمدالله بخوبی در حال انجام است.


نظر شما :