رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع: پیشرفت کشور در گرو بهره گیری از توانمندی های علمی است

۰۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۳ کد : ۹۳۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۲۵
رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع: پیشرفت کشور در گرو بهره گیری از توانمندی های علمی است

رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پیشرفت کشور در گرو بهره گیری از توانمندی های علمی است.

دکتر مهدی مدیری در جمع اعضای شورای دانشگاه کاشان، به پتانسیل ها و ویژگیهای برجسته کشور در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی،  اساتید، دانشمندان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی با ضریب هوشی بالا اولین مزیت کشور است.

وی مزیت دوم را مزیت منطقه ای ایران عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهای همسایه ما عرصه مناسبی برای تقویت دیپلماسی اقتصادی، علمی و فنی هستند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، منابع انرژی و مزیت مردمی را از دیگر مزیت ها عنوان کرد و گفت: دنیایی از توانمندی های جدید در سرزمین ما وجود دارد.

دکتر مدیری خاطر نشان کرد: یکی از  راه کارهایی که  مقام معظم رهبری تاکید دارند و اثربخش است، استفاده از توانمندی های دانشگاهی است که همان مزیت نیروی انسانی است  که این مزیت می تواند همه مزیت ها را ارتقاء بخشد.

وی به وقوع حوادثی همچون زلزله و سیل اشاره کرد و افزود: با کمک دانش و فن، می توان پایداری کشور را در مقابل این حوادث به وجود آورد.

دکتر مدیری با بیان اینکه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بمنظور دستیابی سریع و دقیق به اطلاعات جغرافیایی کشور و سایر مناطق مورد نیاز تلاش گسترده ای را در توسعه و ارتقاء دانش فنی نیروی انسانی، مدرنیزه نمودن خط تولید و ارایه خدمات، همگام با مراکز پیشرفته گام های ارزنده ای برداشته است افزود: تولید اطلاعات مکانی صحیح و به روز و گسترده می تواند عرصه تصمیم گیری منطقی را در کشور فراهم کند.

وی به انعقاد تفاهم نامه این سازمان با دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه  استفاده از پتانسیل های مثبت این دانشگاه در زمینه های مختلف و همکاری در اجرای پروژه های مشترک و تبادل افکار و اطلاعات است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه این تعاملات با نگاه علمی می تواند شرایطی برای رفع مشکلات را سبب شود،  افزود: با ارتباط دانشگاه باصنعت و جامعه و استفاده از توان علمی استادان و پژوهشگران می توان زمینه پایداری کشور وجامعه را ارتقاء بخشید.


نظر شما :