نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب، در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۰۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۴۰ کد : ۹۳۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۷۶
نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب، در دانشگاه کاشان برگزار می شود

مدیر عامل بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان از برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب، "سومین همایش بنیاد نخبگان سعیدی" اسفندماه  سالجاری در این دانشگاه خبر داد.

مهندس محسن فخری در جلسه شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری سومین همایش بنیاد نخبگان سعیدی که به ریاست دکتر زراعت و با حضور اعضا و نمایندگان دستگاههای اجرایی برگزار شد، به تببین اهداف و فعالیتهای بنیاد نخبگان سعیدی پرداخت .

 وی مشارکت مادی و معنوی  خیرین در پیشبرد اهداف پژوهشی و فناوری را علاوه بر حضور خیرین در حوزه تامین زیرساختها، فرصتی مضاعف برای مدیریت شهری دانست .

عضو ستاد توسعه دانشگاه کاشان افزود: دانشگاه کاشان در صدد است با همکاری سایر دستگاههای اجرایی شهرستان، سومین همایش بنیاد نخبگان سعیدی  را در سطح ملی و با رویکرد نقش آفرینی بیشتر در حل چالشهای مدیریت شهری در اسفندماه سالجاری بصورت استارتاپ برگزار نماید.

وی برگزاری این رویداد را در راستای راهبردهای دانشگاه کاشان در تحقق  دانشگاههای کارآفرین و جامعه محور برشمرد و خاطر نشان کرد: شناسایی و حمایت خیرین و سرمایه گذاران از تیم های نوپای کسب وکار  مرتبط با مسایل شهری از اهداف برگزاری این رویداد است .

رییس دانشگاه کاشان نیز در این جلسه به تشریح جایگاه دانشگاهها در توسعه هدفمند جامعه و ماموریت های جدید دانشگاه ها در تحقق اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد.

دکتر عباس زراعت به کسب موفقیت های دانشگاه کاشان در نظام های رتبه بندی بین المللی اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در سال جاری در نظام رتبه بندی تایمز و لایدن رتبه نخست،  در نظام گرین متریک دوم و در آی اس سی جزء 10 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این شاخص ها ملاک موفقیت دانشگاه ها نیست، خاطر نشان کرد: علیرغم کسب این رتبه ها ، دانشگاه وقتی موثر و کارآمد است که جامعه محور و بتواند مسایل جامعه پیرامون خود را حل نماید.

دکتر زراعت از جمله شاخص های دانشگاه جامعه محور را تولید رفاه ملی عنوان کرد و افزود: اگر دانشگاه کاشان توانست درصدی از آسیب های اجتماعی، بیکاری و رشد طلاق منطقه را کاهش دهد و جلو تعطیلی کارخانجات را بگیرد این موارد از شاخص های توسعه دانشگاه جامعه دانش بنیان  خواهد بود..

 رئیس دانشگاه کاشان، حرکت از سوی اقتصاد نفتی به سوی اقتصاد دانش بنیان را رسالت تمامی مدیران بر شمرد.

مهندس اسدی مشاور کسب و کارهای نوپا، با اشاره به سهم ایران در بازار جهانی فناوری اطلاعات، ضرورت ارتقای فرهنگ کارآفرینی خلاق از طریق فناوری های دیجیتال  را برای  حل مشکلات جامعه مهم شمرد و خاطر نشان کرد: آینده پژوهی و برنامه ریزی هوشمندانه و مبتنی بر فناوری از وظایف مدیریت دانشگاهی ماست.

دبیر این رویداد همچنین، پژوهش با رویکرد بازار را مهم دانست و پیشنهاد کرد: مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی  شهر خلاق کاشان  همزمان با این رویداد  و با حضور تیم های برنده این رویداد راه اندازی شود.

مدیران و مسئولین حاضر در جلسه از فرمانداری ، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش ، آبفا ، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه  نقطه نظرات و پیشنهادات خود در برگزاری هرچه مناسب تر این رویداد را اعلام نمودند.

گفتنی است سومین همایش بنیاد نخبگان سعیدی در دو بخش آزاد و دانش آموزی از هشتم تا دهم اسفند ماه جاری در دانشگاه کاشان برگزار خواهد گردید. مخاطبین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://www.kashanidea.ir  مراجعه کنند.

 

کلید واژه ها: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان ارتباط دانشگاه با صنعت بنیاد ملی نخبگان ستاد توسعه دانشگاه کاشان نخبگان سعیدی همایش نخبگان سعیدی ارتباط علمی با جامعه


( ۱ )

نظر شما :