بررسی نقش ارزیابی کیفیت دانشگاهی در حرکت به سوی جامعه دانش بنیان با حضور دکتر بازرگان در دانشگاه کاشان

۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۶ کد : ۹۲۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۵۳۲

سلسله نشست های زنگ اندیشگاه با عنوان "نقش ارزیابی کیفیت دانشگاهی در حرکت به سوی جامعه دانش بنیان، چالش ها و چشم اندازها"  با حضور دکتر عباس بازرگان استاد سنجش و تحقیقات آموزشی دانشگاه تهران در دانشگاه کاشان برگزار شد.

دکتر بازرگان در این نشست به نقش تاثیرگذار دانشگاه ها در توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: شناسایی  با مسایل توسعه پایدار منطقه، قابلیت ها، فرصت ها، ضعف ها و  ارائه راه حل، حمایت از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی منطقه و تقویت ارزش های شهروندی، حمایت از فعالیت های فرهنگی منطقه، پرورش نیروی انسانی دانش محور و ارتقاء دانش و نوآوری در کارآفرینی باید رسالت دانشگاه ها باشد.

وی تولید، ترویج و کاربردی کردن دانش با تاکید بر تعامل هوشمندانه با دانش جهانی و نواندیش علمی را از دیگر رسالت های دانشگاه ها عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه باید پاسخگو به نیازهای سایر بخش های اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی در سطح منطقه ای، ملی و بین المللی باشد.

استاد دانشگاه تهران به نقش مؤثر دانشگاه در نظام سیاستگذاری و مدیریت هر منطقه برای تسهیل و تسریع فرایند توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: کاشان به لحاظ دارابودن صنعت فرش، اسانس و گردشگری پتانسیل بالقوه ای برای توسعه پایدار  دارد .

دکتر بازرگان به نقش تاثیر گذار دانشگاه در جامعه دانش بنیان  اشاره و خاطر نشان کرد: دانشگاه ها وظیفه دارند برخی نیازهای جامعه از جمله کمبود آب ، آلودگی هوا،  بهره گیری از انرژی های  تجدید پذیر نارسایی محیط زیست و... را برآورده کنند.

وی ایجاد رشته های بین رشته ای، ضرورت تحول اجتماعی، تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات و  ایجاد دانشگاه دیجیتال  را مورد تاکید قرار داد و افزود: ارتقاء مستمر کیفیت فعالیت دانشگاهی از طریق ارزیابی ضرورت دارد.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به استعداد فراگیری دانشجویان، تحول در برنامه درسی، روش های نوین  تدریس  و سازماندهی تحولات محیط پیرامون را ضروری دانست.


نظر شما :