تجلیل از سی سال خدمات علمی و قرآنی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله موحدی محب

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۸ کد : ۹۲۴۲ اخبار دانشگاه معاونت فرهنگی پژوهشکده ها
تعداد بازدید:۲۴۲۵

مراسم  نکوداشت سی سال خدمات علمی و فرهنگی  و قرآنی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله موحدی محب با عنوان "درسایه سار قرآن" با حضور دانشگاهیان، طلاب، شهروندان و خانواده  ایشان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، حجت الاسلام موحدی را شخصیتی جامع الاطراف  ذکر کرد و گفت: این استاد فرهیخته در فقه، اصول، کلام و فلسفه  شخصیتی برجسته و دارای تبحر  هستند .

دکتر عباس زراعت خاطر نشان کرد: وجود این شخصیت های علمی برای جامعه  دانشگاهی سرمایه عظیمی است  که دانشجویان و جوانان باید این الگوها را بشناسند و از تجربه شان بهره کافی را ببرند.

وی با بیان اینکه اگر الگوها و اسوه های تمدن یک کشور نابود شود تمدن آن کشور هم روبه اضمحلال می رود افزود:  باید الگوها را بشناسیم و آنها را به نسل جوان معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه کاشان، تواضع، اخلاق و تقوی الهی را از خصوصیات این استاد حوزه و دانشگاه برشمرد و اظهار امیدواری کرد: دانشگاه بتواند همچنان  از تجربیات علمی این استاد بهره مند باشد .

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز  در این مراسم با ذکر خاطراتی از حجت الاسلام موحدی، استعداد خدادادی را از خصوصیات بارز وی عنوان کرد و گفت:  ایشان به شاگردان خودش عشق می ورزید و به آنها احترام می گذاشت.

حجت الاسلام علی روحانی، تقوی و تدین را از دیگر ویژگی های این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد و افزود: حجت الاسلام موحدی همیشه خونسرد بود و در  مواجهه با مسایل مختلف   سعی می کرد با منطق مشکلات را برطرف نماید.

وی حجت الاسلام موحدی را با 30 سال فعالیت  و تدریس  دارای کوله باری از تجربه دانست و گفت: باید از شخصیت های علمی  همیشه  بهره برد تا همچنان زمینه  شاگرد پروری ایشان فراهم باشد .

دکترحمیدرضا فهیمی تبار عضو هیات علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه کاشان هم در این مراسم تواضع ومشورت را از جمله ویژگی های دکتر موحدی نام برد و گفت: حجت الاسلام موحدی استادی دلسوز، نکته سنج و با اخلاق بود.

وی حفظ ارتباط با حوزه و جامعه را از دیگر خصوصیات بارز این استاد عنوان کرد و افزود: از آنجا که هر استادی باید ارتباط خودش را با جامعه ارتقاء بخشد، دکتر حجت الاسلام موحدی الگوی بسیار خوبی برای ارتباط با مردم و جامعه  بوده و هستند  .

دکتر فهیمی تبار خاطر نشان کرد: حجت الاسلام موحدی دانشجویان را به مانند فرزند خود می دانست و روحیه مشکل گشایی در وی همیشه بارز بود.

وی با اشاره به اینکه استادان بازنشسته سرمایه ای برای دانشگاه محسوب می شوند تاکید کرد: لازم است  در دانشگاه ساختمانی برای فرهیختگان بازنشسته دایر شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عبدالله موحدی محب  خوش برخوردی با مردم را ریسمان محبت دانست و افزود: برخی مواقع فهم ما از معارف دین در  حد و اندازه یک کودک است در حالیکه همه معارف دینی عمیق اند.

این استاد حوزه و دانشگاه علم را منشاء سعادت و خوشبختی و موفقیت انسان دانست وتاکید کرد: اگر علم نتواند فرد را اصلاح کند انسان را به گمراهی و تباهی خواهد کشاند.

دکتر موحدی محب علم یادگیری را تغییر رفتار دانست و افزود: علمی که در انسان تغییری ایجاد کند و  موجب هدایت شود ارزشمند است .

در پایان ان مراسم از خدمات 30 ساله حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله موحدی محب تجلیل شد.

در زیر زندگی نامه خود نوشت این عضو هیات علمی دانشگاه کاشان آمده است:

/file/download/news/1544590324-1.pdf

لینک انعکاس خبر در رسانه ها:

http://razavi.news/fa/news/37690

 


( ۳ )

نظر شما :