رییس دانشگاه کاشان: دانشجو بایدمطالبه گر، پرسشگر و مسئولیت پذیر باشد

۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۲ کد : ۹۱۹۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۹

رییس دانشگاه کاشان گفت: دانشجو باید مطالبه گر،  پرسشگر و نسبت به اوضاع دانشگاه و کشور مسئولیت پذیر باشد و مسئولین هم باید بدانند پیشرفت کشور در گرو بها دادن به فکر و اندیشه جوانان  و استفاده از ظرفیت دانشجویی است.

دکتر عباس زراعت در جمع خبرنگاران با تبریک 16 آذر، روز دانشجو، افزود: هدف از نامگذاری روز دانشجو، آشنایی دانشجویان با رسالت ها ، وظایف دانشجویی و حقوق شهروندی  است تا بتوانند  به  جامعه کمک کنند.

وی صداقت در رفتار، گفتار، ساده زیستی، روحیه پرسشگری ، نقد و رفتار صحیح اجتماعی را به دانشجویان توصیه کرد و اظهار داشت: دانشجو باید در دانشگاه برای ورود به مسئولیت‌های مهم اجتماعی آماده شود.

رئیس دانشگاه کاشان به برگزاری برنامه های متنوع مناظره،  تریبون آزاد، کرسی های آزاد اندیشی به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و  افزود: دانشجویان نقش بسزایی در توسعه  کشور دارند.

وی از برگزاری چهل و پنجمین نمایشگاه صنعت هسته ای کشور  در این دانشگاه خبر داد و افزود: در این نمایشگاه با همکاری سازمان انرژی اتمی آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای کشور ارائه می شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن 45 سالگی دانشگاه کاشان همزمان با 40 سالگی انقلاب، خاطر نشان کرد: به همین مناسبت برنامه های متنوعی در دانشگاه برگزار خواهد شد.

دکتر زراعت از جشن گلریزان صندوق فاطمه الزهرا خبر داد و افزود: درمیان  دانشجویان  کسانی هستند که به دلیل مشکلات مالی توان ادامه تحصیل را ندارند  و این صندوق با هدف حمایت  و کمک به این دانشجویان تاسیس شده است .

وی همچنین به فرا رسیدن هفته پژوهش اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها به سه دوره(نسل ) آموزش محور ، پژوهش محور   و کار آفرین تقسیم شده اند و در حال حاضر دانشگاهی موفق  به شمار می آید که در کنار آموزش و پژوهش کار آفرین هم باشد .

وی به احراز رتبه نخست دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی تایمز اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در حوزه مهندسی و علوم پایه رتبه نخست کشوری  و 300 تا 400  جهانی را کسب کرده است .

وی سیاست دانشگاه کاشان در برنامه دوم را جامعه محوری   و انجام فعالیت های بین المللی عنوان کرد و بیان داشت:  بیشترین توجه در برنامه جدید  دانشگاه بر روی جامعه و خدمت به مردم و رفع نیازهای مردم و مسایل شهر و منطقه است.

وی از نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در حمایت های  بی دریغ از دانشگاه کاشان قدردانی کرد و افزود: با حمایت مسئولین می توان بر همه مشکلات فائق آمد.

دکتر زراعت با اشاره به پتانسیل های مختلف دانشگاه کاشان افزود: استادان متخصص این دانشگاه می توانند طرح هاو راهکارهای علمی را برای حل مشکلات وتوسعه شهر داشته باشند.

وی افزود: اعتقادمان این است علیرغم اینکه در رتبه بندی ها اول هستیم ولی زمانی که نتوانیم دردی از جامعه دوا کنیم دانشگاه مثمر ثمری نخواهیم بود.

رئیس دانشگاه کاشان  به وجود 10 هزار دانشجو در  این دانشگاه اشاره کرد و افزود: نیمی از این دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند که پایان نامه این دانشجویان می تواند کاربردی و در راستای مشکلات مردم تعریف شود.

وی با اشاره به مشکلات روستاییان افزود: بدین منظور کانون دانشجویی روستا در دانشگاه ایجاد شده است تا با کمک دانشجویان بتوان مشکلات روستاییان را مرتفع کرد.

دکتر زراعت همچنین از افتتاح پارک علم و فناوری درکاشان خبر داد وافزود: از آنجا که بیکاری فارغ التحصیلان از معضلات عمده جامعه است با ایجاد این پارک سعی می شود اشتغال فارغ التحصیلان جوان فراهم شود.

دکتر زراعت بهره برداری از آب تصفیه پسماند گلاب  وایجاد مرکز آسیب شناسی اجتماعی  را از دیگر طرح های چهلمین سال انقلاب در این دانشگاه عنوان کرد و افزود: از آنجا که بسیاری از آسیب های اجتماعی، فقر و طلاق و حاشیه نشینی ناشی از نداشتن آگاهی است سعی می شود با ایجاد این مرکز بسیاری از این مشکلات بررسی  و راهکار ارائه شود.

 


( ۱ )

نظر شما :