تجلیل از پیشکسوت و نویسنده دوران انقلاب "موسی کیخا" در دانشگاه کاشان

۰۳ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۲ کد : ۹۱۵۰ اخبار دانشگاه معاونت فرهنگی
تعداد بازدید:۲۳۲۰
تجلیل از  پیشکسوت و نویسنده دوران انقلاب "موسی کیخا" در دانشگاه کاشان

​همزمان با هفته بسیج و در آستانه فرا رسیدن چهلمین سال انقلاب اسلامی از پیش کسوت و یار همیشه در صحنه  و نویسنده این دوران در دانشگاه کاشان تجلیل شد.

"موسی کیخا" نویسنده کتاب پایان مجسمه که خاطرات دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس را در این کتاب نقش آفرینی کرده است در سلسله نشست های یاران انقلاب، هدف از گردآوری این کتاب را یاد و خاطره رزمندگان آن دوران ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی حاصل از مجاهدت ها و ایثار  دلاورمردانی است که از جان مال و ناموس خود گذشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم و ایثارگری شهدا به پیروزی رسید و این انقلاب که با خون شهدا آبیاری شده است، هیچ گزندی نخواهد دید و هر روز با اقتدار به مسیر الهی خود ادامه می دهد.

وی  با اشاره به  جنگ نرم دشمن بر علیه جوانان وظیفه دانشگاهیان و استادان را در این جبهه فرهنگی بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: جوانان بسیار در معرض تهدید دشمن قرار دارند و با برنامه ریزی های مختلف و سرمایه گذاری در فضای مجازی و تحریم های اقتصادی سعی دارند تا انها را از دین و انقلاب به دور کنند.

کیخا برگزاری جلسات مختلف و اجرای برنامه های فرهنگی، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید با برنامه های مختلف فرهنگی نسل آینده را دریابید. 

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان هم گفت: هدف از برگزاری این سلسله نشست ها،بزرگداشت چهلمین سال پیروری انقلاب و یادکرد مجاهدان انقلاب ونشر آثار و ارزش های انقلاب اسلامی به جوانان و نسل آینده کشور است.

دکتر حسین ستار تداوم انقلاب اسلامی، تبیین آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و راه امام خمینی(ره)، را لازم دانست و اظهار امیدواری کرد: تا با برگزاری سلسله نشست های یاران انقلاب ودیدار و گفت و گو با رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانشجویان تبیین شود.

کتاب "پایان مجسمه" یادداشت های روزانه موسی کیخا در رابطه با انقلاب اسلامی مردم کاشان به کوشش هادی لطفی چاپ و منتشر شد.

 این کتاب  در ۳ فصل شامل زندگی نامه خودنوشت موسی کیخا، قیام مسجدی ها، نهضت ما حسینیه؛ رهبر ما خمینیه،  شکوفه های زمستان، سخنی با شما برادر و خواهر کاشانی و همچنین ضمائم می باشد که در ۴۹۹ صفحه توسط واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است.

کتاب پایان مجسمه با نثری روان و جذاب  به منظور ثبت جریانات سال ۵۷ و حالات مردم  در آن دوران برای آشنایی آیندگان در شمارگان یک هزار نسخه عرضه شده است.

از این یادگار دوران دفاع مقدس آثار دیگری نیز در دست چاپ است.

 


( ۱ )

نظر شما :