پیام ریاست محترم دانشگاه به مناسبت عاشورای حسینی

۰۲ دی ۱۳۸۸ | ۲۰:۵۸ کد : ۹۱۴ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۸۵

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی الاصحاب الحسین

 

 

  عاشورا تنها یک حادثه نبود، بلکه خیزشی بود که پیام‌های بزرگی را با خود به همراه داشت. عاشورا به انسان ها آموخت که می توان در برابر سالوس و ریا ایستاد و دین و اعتقاد راسخ را از گردباد کج روی‌های زمانه و فتنه گران در لباس دین محافظت کرد. عاشورا فریاد بلند مقاومت در برابر تحریف اسلام و الگوی پیروزی حق بر باطل بود.

  امام حسین(ع) در روز عاشورا به ما آموخت اگر دین اسلام به خطر بیفتد باید همه چیز را فدای دین کرد و نه این که دین را فدای همه چیز کنیم.

  مهمترین پیام عاشورا، احیای سنت رسول خداست و مهم ترین سنت رسول خدا، انتخاب رهبر اصلح، دفاع از حق و مبارزه با باطل است که در زمان امام حسین(ع) خلاف این جریان اتفاق افتاد.

  ظلم ستیزی و نفی هرگونه بیگانه پرستی به عنوان یکی از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا در شکوفایی انقلاب اسلامی ایران متجلی شد چرا که اساس این انقلاب در سایه درک آموزه‌های قیام امام حسین(ع) شکل گرفته است.

  عاشورا تداوم اسلام و سوگواری و پاسداشت ارزش‌های عاشورا ،  دژ پولادین امروز در راه احیای اسلام و مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

  نهضت عاشورا به دلیل ماهیت اسلام خواهی و ظلم ستیزی اش همواره الهام بخش ملت ایران در راه عدالت طلبی و حق خواهی بوده و هست و امروز نیز دانشجویان عزیز با تأسی از خط سرخ سالار شهیدان، در راه احیای ارزش‌های اسلامی و نفی طاغوت قدم بر می دارند.

  درسی که دانشجویان باید از عاشورا بیاموزند، درس رهایی از رفاه زدگی، وارستگی از علایق زندگی، معروف گرایی و منکرستیزی، احساس مسئولیت، دفاع از دین، ولایت مداری و نهراسیدن از شهادت  در راه احیای دین است.

  امید است دانشجویان عزیز در سنگر دانشگاه با بزرگداشت آیین‌های عاشورایی، همراه با شور و شعور حسینی، احیاگر پیام عاشورا و ادامه دهنده راه حسین و یارانش در پاسداری از حق طلبی و ولایت دوستی باشند.

 

 

 

 


نظر شما :