در دیدار رئیس دانشگاه کاشان با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، کانون هماهنگی فناوری گلاب و گل محمدی ریاست جمهوری به دانشگاه کاشان واگذار گردید

۲۱ دی ۱۳۸۸ | ۲۰:۱۲ کد : ۹۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۷۰

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از واگذاری کانون هماهنگی فناوری گلاب وگل محمدی در آینده نزدیک به دانشگاه کاشان خبر داد.

دکتر نسرین سلطانخواه در دیدار رئیس دانشگاه کاشان و رؤسای پژوهشکده‌های این دانشگاه که در دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، رشد علمی و پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان را در بین دانشگاه‌های کشور بسیار تأثیرگذار ارزیابی کرد و افزود: وجود شاخصه‌های مثبت از جمله پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان، مهمترین عامل در واگذاری کانون هماهنگی فناوری گلاب و گل محمدی به این دانشگاه است که به زودی مجوز آن صادر خواهد شد.

وی، سخت‌کوشی، تلاش مضاف، قناعت و تدین را از ویژگی‌های مردم، پژوهشگران و مدیران کاشانی دانست و ابراز امیدواری کرد تا با تلاش بیشتر شاهد کسب موفقیت‌های علمی و پژوهشی فراگیر این دانشگاه باشیم.

سلطانخواه حمایت خود و نهاد ریاست جمهوری را از طرح اعطاء جایزه غیاث‌الدین جمشید کاشانی از سوی دانشگاه اعلام کرد.

دکتر حسین سالارآملی معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این نشست، با اشاره به ارتباط مطلوب دانشگاه کاشان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این دانشگاه در تمام زمینه‌های علمی، آموزشی، فناوری، پژوهشی و فرهنگی پرتحرک و پویاست و موفقیت‌های درخشانی را کسب کرده است.

وی، افزود: رصدخانه دانشگاه کاشان از مجهزترین رصدخانه‌های ایران است که با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های این رصدخانه، برای دانشگاه کاشان نیز نماینده‌ای در کمیته راهبردی رصدخانه ملی دیده شده است.

به گفته وی، با ارائه طرح کاربردی دانشگاه کاشان برای استفاده از سلول‌های خورشیدی، که طی ماه‌های آینده نخستین شهر پاک کشور به عنوان الگو برای استفاده از انرژی خورشیدی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در منطقه کاشان به اجرا در می‌آید.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌ها و کسب موفقیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری اعضای هیأت علمی این دانشگاه ارائه کرد و با دعوت از معاون علمی ریاست جمهوری برای بازدید از پژوهشکده اسانس دانشگاه، پیشنهاد کرد کانون هماهنگی فناوری گلاب و گل محمدی در اردیبهشت ماه همزمان با فصل گلاب‌گیری افتتاح شود.

در این نشست دکتر مجید منعم‌زاده معاون پژوهشی، دکتر مسعود صلواتی مدیر پژوهشی، دکتر محسن بهپور رئیس پژوهشکده اسانس، دکتر مصطفی زاهدی‌فر رئیس پژوهشکده نانو، دکتر مجید سبزپوشانی رئیس پژوهشکده انرژی، دکتر حسن خاتمی رئیس مرکز پژوهشی فرش و مهندس سیدحسین اجتهد رئیس مرکز رشد دانشگاه کاشان گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی بخش‌های مرتبط با حوزه فعالیتشان را ارائه کردند.

در پایان جلسه یک تابلو فرش مزین به آیه قرآن محصول کانون هماهنگی فرش به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اهداء گردید.

 

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :