متولیان فرهنگی جایگاه واقعی دین را به دانشجویان تفهیم کنند

۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۲ کد : ۹۱۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۳۱
متولیان فرهنگی جایگاه واقعی دین را به دانشجویان تفهیم کنند

امام جمعه برزک گفت: متولیان فرهنگی باید اینکه جایگاه دین را به دانشجویان به درستی تفهیم کنند.

حجت الاسلام حلاجی مفرد در نشست با معاون و کارشناسان فرهنگی و دانشجویی  و مدیران دانشگاه، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در نشست ها و جلسات مختلف نسبت به دانشگاه و دانشجویان دغدغه های زیادی دارند افزود: برگزاری کرسی های آزاداندیشی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در دانشگاه ها لازم است و اگر جوانان امروز تخلیه نشوند و به خواسته ها و ابهامات آنها جواب داده نشود آنها را از دست می دهیم.

وی ارتقاء کار فرهنگی در بین جوانان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: جوانی که فکر و دغدغه  دارد باید پای صحبت های او نشست و او را راهنمایی کرد تا بتوان ابهامات او را  رفع کرد.

حجت الاسلام حلاجی مفرد به نقش تاثیرگذار کارشناسان فرهنگی، دینی و مذهبی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: نباید تنها متکلم وحده بود و پاسخ به سوالات راه حل مهم است.

وی اظهار کرد: در جامعه ای که کار فرهنگی می کنیم باید برای مخاطب مشخص شود کار فرهنگی چیست؟

حلاجی مفرد با بیان اینکه موسیقی خط قرمز نظام و دین ما نیست افزود: اینکه این مقوله را با دین و فرهنگ عجین کنیم درست نیست.

وی با بیان اینکه یکی از بیماری های امروز ما موسیقی غربی است که قدرت تفکر را از جوان می گیرد و به تفکر و قدرت فکر انسان ضربه می زند خاطر نشان کرد: باید با رویکرد فرهنگی به جوانان بفهمانیم که از نهج البلاغه و کتاب های تعالیم آسمانی الگو بگیرند تا به موسیقی و فرهنگ غربی گرایش پیدا نکنند.

حجت الاسلام حلاجی مفرد اظهار کرد: باید دغدغه ها و اولویت های فرهنگی را مشخص و با سیاستگذاری ها، اولویت ها را مشخص و با استفاده از نظر صاحبنظران و متخصصان به جمع بندی برسیم.

در ابتدای این نشست ستار...گزارشی از فعالیتهای فرهنگی و خدمات دانشجویی ارائه نمودند.


( ۳ )

نظر شما :