اختتامیه کنفرانس بین المللی گل محمدی پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان

۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۴ کد : ۹۰۸۷ اخبار دانشگاه اخبار همایش ها و سمینارها
تعداد بازدید:۱۸۳۴
اختتامیه کنفرانس بین المللی گل محمدی پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان

کنفرانس بین المللی گل محمدی با تجلیل از تولیدکنندگان و صنعتگران گل محمدی قمصر و برگزارکنندگان این کنفرانس در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان پایان یافت.

رئیس اتحادیه انجمن گیاهان دارویی ایران در حاشیه این مراسم، با قدردانی از میزبانی دانشگاه کاشان در برگزاری این کنفرانس، گفت: گل محمدی بعد از زعفران یکی از گیاهان ارزشمندی است که با ارائه محصولات متعدد می تواند در دنیا مطرح باشد.

وی اظهار کرد: توسعه کشت گل محمدی در کشور رو به افزایش است و در حال حاضر8 استان   اقدام به تولید و کشت گل محمدی و دیگر گونه های گیاهی می کنند .

وی گردهمایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فناوران را برای توسعه کشت گل محمدی لازم دانست و افزود: بدین منظور  نشستی در بهمن ماه با حضور  مجموعه های مختلف  برای مکانیزاسیون کشت، داشت و برداشت گل محمدی برگزار خواهد شد تا بتوانیم ارزش افزوده ای را برای این محصول داشته باشیم.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر زعفران و گل محمدی به صورت محصول خام عرضه می شود خاطر نشان کرد: باید فرآورده های گل محمدی را توسعه بخشیم  و نمایندگان ما، در نمایشگاه های بین المللی این فراورده ها را به جهانیان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه صادرات ما بیشتر گلاب است اظهار کرد: امیدواریم  محصول گل محمدی تنها به گلاب ختم نشود وتولیدکنندگان به دیگر فراورده های آن نیز روی آورند.

رئیس اتحادیه انجمن گیاهان دارویی از نتایج نخستین کنفرانس بین المللی گل محمدی به تشکیل میز تجارت گل محمدی  اشاره کرد و افزود: برای رونق این محصول قرار است میز تجارت با حضور تولیدکنندگان، صنعتگران و مسوولان استان برای سطح کشور برگزار شود.

وی از برگزاری کنفرانس بین المللی گل محمدی در سال آینده در کرمانشاه خبر داد و گفت: این کنفرانس با حضور حدود 7 کشوری که علاقمند به تولید محصول گل محمدی هستند همچون ترکیه، بلغارستان ، بحرین، هند و ... برای تعیین قیمت گذاری محصولات مختلف  و تبادل تجربیات علمی و استفاده از فناوری برای این محصول برگزار خواهد شد.

وی تشکیل دبیرخانه دائمی را از دیگر نتایج این کنفرانس عنوان کرد و افزود: این دبیرخانه دائمی با حضور نمایندگان هر استانی برای بهبود صادرات با محوریت فناوری و تجارت تشکیل شده است تا بتوان  فرآوری خوبی برای تولید این محصول داشته باشیم.

رئیس اتحادیه انجمن گیاهان دارویی به برگزاری کارگاه های تخصصی برای مکانیزاسیون  محصول گل محمدی در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: کنفرانس هایی به صورت سلسله وار در استانهایی که گل محمدی خیز هستند برگزار خواهد شد  تا بتوانیم  آینده بسیار روشنی برای این محصول شاهد باشیم.

کنفرانس بین المللی گل محمدی به مدت سه روز با همکاری دانشگاه کاشان، مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی و اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی ایران در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان ادامه داشت.

 


نظر شما :