حوزه علوم اسلامی آیت‌الله شهید دکتر بهشتی

۲۵ آذر ۱۳۸۸ | ۱۷:۲۲ کد : ۹۰۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۸۴

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: حوزه علوم اسلامی شهید آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسین بهشتی به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در این دانشگاه دایر می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس خادمیان، هدف از ایجاد این حوزه را که برای نخستین بار در کاشان اجرا می‌شود، ارتقاء دین‌افزایی و معرفت‌افزایی، پیوند علمی حوزه و انشگاه و تربیت دانشجویان متعهد و متخصص ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه از نگاه مکتبی، دین از سیاست و امور دنیا جدا نیست و با تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها، حوزه اسلامی در محیط این دانشگاه ایجاد شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در این حوزه حدود 200 نفر است، اظهار داشت: این حوزه از بین دانشجویان متعهد متدین و علاقمند و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های مختلف‌ دولتی، آزاد، پیام‌نور و غیرانتفاعی دانشجو جذب می‌کند.

خادمیان، طول دورة تحصیل این حوزه را 5 ترم ذکر کرد و افزود: برای برادران 51 واحد درسی و خواهران 55 واحد درسی ارائه می‌شود که چهار درس در زمینه مباحث خانواده برای خواهران در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، دروس ارائه شده در این حوزه متفاوت از حوزة علمیه است و مباحث علمی، اخلاق اسلامی با گرایش‌های علمی و دانشگاهی ارائه می‌شود و زمان برگزاری کلاس‌ها از بعد از ظهر چهارشنبه تا بعد از ظهر پنجشنبه است.

وی اظهار داشت: ترم نخست حوزه علوم اسلامی شامل شرکت در دورة طرح معرفت‌افزایی است که در صورت قبولی در آزمون پایان‌ترم و مصاحبه، پذیرفته‌شدگان به ترم دوم راه می‌یابند.

وی، زمان ثبت‌نام این دوره را از 20 آذر تا 15 دی‌ماه ذکر کرد و افزود: برادران علاقمند می‌توانند برای ثبت‌نام در این حوزه در دانشگاه کاشان به خانه فرهنگ، اتاق معاونت نهاد و خواهران به دانشکده علوم انسانی، اتاق کارشناس نهاد مراجعه نمایند و یا از طریق آدرس الکترونیکی http://nahad.kashanu.ac.ir  ثبت‌نام کنند.

 

 

 

 

 


نظر شما :