تولید بنزین دوستدار محیط زیست با فناوری نانو توسط محققان دانشگاه کاشان

تعداد بازدید:۵۳۰۰
تولید بنزین دوستدار محیط زیست با فناوری نانو توسط محققان دانشگاه کاشان

محققان دانشگاه کاشان توانستند با فناوری نانو بنزین سوپر دوستدار محیط زیست مطابق با استاندارد یورو 5  را تولید کنند.

سمیرا ماندی زاده دانش آموخته دکترای نانو شیمی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه بنزین دارای معیارهای کیفی و کمی متنوعی است که تعیین کننده عملکرد آن به عنوان سوخت در وسایل نقلیه می باشد افزود: یکی از مهم ترین شاخص در تعیین کیفیت بنزین، استانداردهای اتحادیه اروپا با عنوان استاندارد یورو  و از مهم ترین استانداردهای یورو استاندارد یورو 5 می باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری موفق به تولید بنزینی شدیم که آنالیزهای کیفی و کمی آن نشان داد که مطابقت خوبی را با استاندارد یورو 5 دارد.

وی گفت: در ساخت این بنزین در تمام مراحل از تکنولوژی نانو استفاده شده که مهم ترین مزیت این تکنولوژی راندمان بالای محصول نسبت به روش های در حال حاضر مانند تقطیر مستقیم و هزینه پایین تر آن می باشد.

ماندی زاده  کاهش سوخت، افزایش عمر موتور و کاهش آلودگی را از مزیت های این نوع بنزین عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در زمینه تولید نانو کاتالیست و دستگاههای مورد نیاز برای انجام فرایند می توانیم به طور مستقل بدون نیاز به کشورهای خارجی عمل کنیم اما با توجه به نوسان قیمت در بورس نفت و گاز برآورد شده که قیمت به ازای هر لیتر بنزینی بین 1700 تا 1800 تومان باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: که توانسته باشیم گامی مؤثر هر چند کوچک در راستای پیشرفت این کشور برداشته باشیم.

نتایج این طرح با راهنمای دکتر مسعود صلواتی نیاسر در سال ۲۰۱۸ به ثبت پتنت پروویزنال Provisional آمریکا رسید.

http://www.iribnews.ir/fa/news/2268636

https://www.msrt.ir/fa/news/42574/

https://www.borna.news/

http://nesfejahan.net/fa/news/113274/

https://khabarone.ir/news/20037398/


لینک دانلود فایل

( ۴ )

نظر شما :