دیدار جمعی از نخبگان علمی دانشگاه کاشان با رهبر انقلاب اسلامی

۲۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۲ کد : ۸۹۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۰۸
دیدار جمعی از نخبگان علمی دانشگاه کاشان با رهبر انقلاب اسلامی

 بیست و دو نفر از نخبگان علمی و استعدادهای درخشان و نفرات برتر آزمون سراسری سال 97 دانشگاه کاشان صبح چهارشنبه 25 مهر ماه با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در دیدار با بیش از دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، تلاش و فعالیت دهها هزار نخبه در سراسر ایران را ترسیم‌کننده تصویری امیدبخش و واقعی از کشور خواندند و با اشاره به نقش و تأثیرگذاری نخبگان جوان در برنامه ریزی صحیح برای آینده، پیشرفت علمی ایران و جلو بردن مرزهای دانش بشری، «تعامل متقابل، دو جانبه و جدی تر نخبگان و نظام، مراقبت هوشمندانه و استفاده صحیح از گنجینه نیروی انسانیِ نخبه و تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در مجموعه نخبگان کشور» را ضروری خواندند و تأکید کردند: تصویرسازی غلط و منفی و ناامید کننده از اوضاع ایران مهمترین دستور کار امروز دشمن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.

رهبر انقلاب در این دیدار خطاب به نخبگان علمی کشور گفتند: ارزش کار نخبگی زیرپرچم عدالتخواهی مضاعف می شود. نخبه نباید مسائل انسانها را فراموش کند، مسائل عمده و مهم ملتش را، استقلال را، عدالت را، پیشرفت را، مسائل عمده ی آسیب های اجتماعی را، اینها را نباید فراموش کرد.

ایشان در ادامه افزود: نخبه، نباید صرفا به دانشی که در او نخبه است بپردازد، اگر چنانچه شما کار نخبگی را زیر پرچم عدالتخواهی انجام بدهید، ارزشش مضاعف می شود، زیر پرچم استقلال ملی و هویت ملی انجام بدهید، ارزشش مضاعف می شود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارش هایی از شرایط علمی کشور و نخبگان بیان کردند.

همچنین ۱۱ تن از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور به بیان دغدغه و دیدگاههای خود در مسائل مختلف علمی، پژوهشی، مدیریتی و فناوری پرداختند.

در پایان این دیدار، نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

لازم به ذکر است، تعداد 22 نفر از دانشجویان نخبه  به همت دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه، روز چهارشنبه 25 مهرماه عازم این دیدار شدند.


( ۷ )

نظر شما :