رونمایی از اولین دستگاه اندازه گیری میزان تشعشعات الکترو مغناطیسی در دانشگاه کاشان

۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰ کد : ۸۹۶۵ اخبار دانشگاه گزارش ویدئویی
تعداد بازدید:۲۶۷۹

در حاشیه برگزاری پنجمین کنفرانس ملی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز از اولین دستگاه اندازه گیری میزان تشعشعات الکترو مغناطیسی در خاور میانه با حضور مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی در دانشگاه کاشان رونمایی شد.
مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی در این مراسم گفت : ایران چهارمین کشور دنیا است که توانسته است به تکنولوژی ساخت این دستگاه دست پیدا کند.
مهندس غلامرضا خاکسار با اشاره به اینکه ایران بعد از کشورهای امریکا ، المان ، اسپانیا دست یابی به این تکنولوژی پیدا کرده است اظهار داشت: برای ساخت این دستگاه 18 ماه وقت صرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: این دستگاه با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مرکز تحقیقات مخابرات ایران و با هدف رفع وابستگی کشور در تامین نیازمندی‌ به این تجهیزات از خارج کشور، در پژوهشگاه اجرا شد.
مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی افزود: با اجرای این پروژه، سامانه بومی اندازه‌گیری شدت امواج رادیویی برای نخستین بار به دست پژوهشگران داخلی طراحی، ساخته و راه اندازی شد و به این ترتیب جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای این فناوری در دنیا مطرح گردید.
مهندس خاکسار خاطر نشان کرد: با ساخت سامانه بومی اندازه‌گیری شدت میدان پرتو های رادیویی برای پایش حد تشعشعات تجهیزات بی‌سیم، علاوه بر جایگزینی نمونه‌های خارجی با داخلی، رفع نگرانی مردم از اثرات امواج الکترومغناطیسی و تشعشعات رادیویی در آینده نزدیک با محصولات بومی امکان‌پذیر می شود.

http://www.iribnews.ir/fa/news/2256397/

 


لینک دانلود فایل

( ۵ )

نظر شما :