برگزاری پنجمین کنفرانس ملی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز در دانشگاه کاشان

۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۳ کد : ۸۹۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴۲۹

پنجمین کنفرانس ملی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز با حضور معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی و مدیر کل دفتر حفاظت در برابر اشعه و جمعی از اندیشمندان و محققان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
دبیر برگزاری این کنفرانس به ارسال حدود 180مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس اشاره کرد و افزود: در این کنفرانس 90مقاله به صورت پوستر و 18مقاله هم به صورت شفاهی ارایه می شود.
دکتر مصطفی زاهدی فرد هدف از برگزاری این کنفرانس را ارایه تبادلات و اطلاعات و بهره گیری از فناوری های جدید برای حل مشکلات دانست و گفت: امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز در زندگی روزمره مردم، صنایع، کشاورزی و پزشکی کاربرد بسیار وسیعی دارد.
وی افزود: سعی داریم تا با برگزاری این کنفرانس  استاندردهایی را برای روش های درست از این پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز تدوین کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد : تا برگزاری این کنفرانس گامی در راستای توسعه استاندارد سازی برای پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز باشد و ایران بتواند در این زمینه پیشتاز باشد.
رییس انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران هم در این نشست از برگزارکنندگان پنجمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتو در دانشگاه کاشان تقدیر کرد و افزود: برگزاری این کنفرانس در شهری با قدمت هفت هزار سال و دانشگاهی که در نظام بین المللی تایمز رتبه نخست را در بین دانشگاههای کشور کسب کرده مایه افتخار است.
دکتر حسینی پناه هدف از برگزاری این کنفرانس را در راستای افزایش سطح آگاهی جامعه و ارتباط علمی بین دانشجویان و اساتید و صنعت ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد : برگزاری این کنفرانس زمینه آگاهی و آشنایی دانشجویان و استادان را با فناوری های جدید در رابطه با پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز فراهم کند.
وی ارتقاء فرهنگ ایمنی را وظیفه اصلی این انجمن عنوان کرد و افزود: این انجمن سعی بر گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی دانش و فنون حفاظت در برابر اشعه و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه حفاظت کارکنان، بیماران، مردم و محیط زیست در مقابل اثرات زیانبار پرتوهای یونساز و غیر یونساز و سایر موضوعات مرتبط را دارد.
وی هدف از برگزاری این همایش را نیز اطمینان بخشی به مردم و مسئولان در زمینه رعایت قانون حفاظت در برابر اشعه است بیان کرد .
رئیس دانشگاه کاشان هم با ارائه گزارشی از معرفی و افتخارات کسب شده این دانشگاه ، علوم بین رشته ای در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: برگزاری این کنفرانس ها با این موضوعات مهم تاثیر بسزایی در راستای حل مشکلات جامعه دارد.
دکتر عباس زراعت حفظ حقوق شهروندی را لازم دانست و افزود: در اصل 50 قانون اساسی، محیط زیست سالم و هوای پاک سالم را به عنوان یک حق اساسی و بنیادی برای مردم پیش بینی کرده است.
وی با بیان اینکه مردم حق دارند تا از جسم و روان سالم برخوردار باشند و به مقررات اشعه و پرتوها آگاهی داشته باشند خاطر نشان کرد:  اهداف برگزاری این کنفرانس تبادل تجربیات و ارائه راهکارهای علمی و آگاهی دادن به مردم برای چگونگی استفاده از این پرتوها و حفاظت از محیط زیست است.
پنجمین کنفرانس ملی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز توسط انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران و با همکاری انرژی اتمی ایران وشرکت مخابرات ایران با حضور محققان و اندیشمندان سراسر کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد.

http://www.iribnews.ir/fa/news/2256411/

https://www.irps.org.ir


( ۱ )

نظر شما :