ارائه دستاوردهای فناوری نانو دانشگاه کاشان در یازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو کشور

۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۰ کد : ۸۹۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۳۰
ارائه دستاوردهای فناوری نانو دانشگاه کاشان در یازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو کشور

 یازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با حضور 74 شرکت تولیدی و خدماتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن خلیج‌فارس برگزار شد.

دراین جشنواره، نهادهای فعال در سه قالب نهادهای ترویجی شامل باشگاه دانش‌آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، انجمن‌های دانشگاهی و شرکت‌های آموزشی، مراکزعلمی شامل آزمایشگاه، دانشگاه و پژوهشگاه، پارک و مرکز رشد و شرکت‌های صنعتی آثار خود را به نمایش گذاشتند.

دانشگاه کاشان در این نمایشگاه که مورد استقبال مسئولان و مدیران کشوری و لشکری قرار گرفت، محصولات و دستاوردهای فناوری نانو را همچون ساخت بیوسنسور در شناسایی فنیل آلانین خون،-تولید آئروژل (عایق حرارت و صدا) به روش دستگاهی و شیمیایی، پایه کاتالیست برپایه آئروژل، نانوکامپوزیت مقاوم به ضربه و آتش، بنزین نانوساختار با گواهی US PATENT، دستگاه‌های التراسونیک آزمایشگاهی، دستگاه التراسونیک صنعتی برای اولین بار در ایران و نانوکاتالیست در تولید آمونیاک مورد مصرف پتروشیمی را ارائه کردند.

این جشنواره با هدف شناخت پتانسیل‌های تحقیقاتی و صنعتی،تقویت همکاری بین صنعت و دانشگاه، نفوذ فناوری‌های توسعه یافته نانو در صنایع موجود، زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های نانو در بازارهای بین‌المللی،ارتقای دانش عمومی در حوزه فناوری نانو و تقدیر از برترین محصولات فناوری نانو به همت ستاد توسعه فناوری نانو هر ساله برگزار می شود.

کارگاه‌های تخصصی و مراسم تجلیل از برترین‌ محصولات دارای تاییدیه فناوری نانو از دیگر برنامه های این جشنواره است.

 


نظر شما :