ارائه آثار سفالینه های فلزفام عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در ایتالیا

۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۷ کد : ۸۹۵۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۷

هفت اثر از سفالینه های فلزفام  کاشان ساخته "دکتر عباس اکبری" عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در نمایشگاه " پنج کشور، یک چشم انداز" در ایتالیا به نمایش گذاشته شد.

دکتر عباس اکبری افزود: نخستین دوره از سلسله نمایشگاه " پنج کشور، یک چشم انداز" نمایشگر سفال های فلز فام  هنرمندانی از پنج کشور در شهر گوبیوی ایتالیا ۲۴ شهریور افتتاح و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص آثار خود در این نمایشگاه گفت: سفال های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه،  در بردارنده لعاب های متنوع فلز فام همراه با خطوطی است که از هفت سال پیش آنها را با به روز کردن گرافیک خطوط سفال های سده های میانه اسلامی کاشان به کار گرفته است.

 استاد دانشکده هنر و معماری  دانشگاه کاشان تصریح کرد: شهر تاریخی گوبیو در ایتالیا از جمله شهر های تاریخی تولید کننده سفالهای مایولیکا همراه با تزیینات لعاب های فلز فام در جهان محسوب می شود

دکتر اکبری افزود: سنت های نقاشی ایتالیایی روی ظروف سفالین مایولیکا با تزیینات لعاب های فلز فام شیوه ای منحصر به فرد و مختص این منطقه از دلایل مهم انتخاب این شهر برای نمایش اولین دوره از این سلسله نمایشگاه است.

وی گفت: بافت شهری تاریخی گوبیو ایتالیا با قدمت بیش از ۵۰۰ سال و وسواس حفظ و نگهداری این ساختمان ها و وجود کارگاه های سفال و فروشگاه های سفالهای عتیقه فلزفام و موزه این سفال ها از جمله جذابیت های این شهر  است که با وجود کوچکی مساحتش آن را یکی از شهر های مهم حوزه های فرهنگی ایتالیا کرده است .

اکبری خاطرنشان کرد:  سلسه نمایشگاه های "پنج کشور، یک چشم انداز" قرار است به ترتیب در شهرهای مانیسس در اسپانیا و کاشان که از جمله شهرهای سابقه دار این سفالینه ها هستند با نمایش آثار تازه ای از همین هنرمندان در دوسال آینده به نمایش درآید که موسسه " کاشان ، خانه سفال " میزبان سال سوم این سلسه نمایشگاه خواهد بود.


( ۱ )

نظر شما :