امام جمعه موقت کاشان: مسئولیت دانشگاه ها باید تقویت اهرم های قدرت باشد

۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۸ کد : ۸۹۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۷۶
امام جمعه موقت کاشان: مسئولیت دانشگاه ها باید تقویت اهرم های قدرت باشد

امام جمعه موقت کاشان وظیفه دانشگاهیان را بسیار خطیر عنوان کرد و گفت: امروز مسئولیت دانشگاه ها باید تقویت اهرم های قدرت باشد.

حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در جمع مدیران و کارشناسان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان، یکی از اهرم های قدرت را مدیران قوی عنوان کرد و افزود: مدیر قوی  فردی است که قدرت ابتکار، شهامت و شجاعت داشته باشد.

وی آینده نگری را وظیفه مدیران دانست و گفت: مدیران باید ارزشی، انقلابی، متعهد و پاک باشند تا بتوانند در  برابر توطئه های دشمن مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه ای که بخواهد عزت داشته باشد باید قدرت داشته باشد خاطر نشان کرد: علم، پایه و اساس قدرت است و هر کشوری که به لحاظ علم و دانش پایین باشد آن کشور عقب افتاده و ضربه می بیند.

امام جمعه موقت کاشان اظهار کرد: آنچه مسئولیت دانشگاه است و کاروان علم را به جلو می برد نوآوری در عرصه علم وفناوری جدید است.

حجت الاسلام اسلامی تبار دانشگاه را مکان مقدس و جایگاه والا دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه محل علم آموزی است و علم و دانش، ریشه و پایه همه فضایل است.

وی با بیان اینکه مسئولیت و کارهای اجرایی و آینده کشور در اختیار دانشگاه هاست و دانشجویان مدیران آینده کشور هستند، اظهار کرد: باید سعی کنیم کشور در عرصه علم، توسعه و پیشرفت کند و عرصه های مختلف علمی را برای جوانان فراهم نماییم.

حجت الاسلام اسلامی تبار مردمی کردن دانشگاه ها را لازم دانست و افزود: دانشگاه ها باید مردمی و ارتباطش را با مردم و جامعه تقویت و حفظ کندو مسئولین دانشگاه باید هدایت آفرین باشند.

وی هدایت درست مسیر زندگی و رفع مشکلات جامعه را وظیفه دانشگاهیان بیان کرد و گفت: دانشگاه باید اهل بصیرت، تحلیل سیاسی و ارزشهای اخلاقی باشد و به بیرون وجامعه هم سرایت دهد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه تمام حرکات جامعه بر اساس فرهنگ شکل می گیرد افزود: جوامعی که ارزشهای اخلاقی در آن حکمفرما نباشد رو به زوال و نابودی می رود.

حجت الاسلام اسلامی تبار رعایت حجاب در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: دانشجویی که بدحجاب در محیط دانشگاه باشد این حرکت عقلی نیست و ارزش اخلاقی را در محیط دانشگاه زیر پا گذاشته است که باید رعایت شود.

در این دیدار معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان هم گزارشی از فعالیت های فرهنگی این دانشگاه را ارائه کرد. 


( ۲ )

نظر شما :