برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت اطلاعات و اسناد ویژه کارکنان حراست دانشگاه کاشان

۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۵ کد : ۸۹۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۹۹۱

کارگاه آموزشی حفاظت اطلاعات و اسناد ویژه کارکنان حراست در  تالار دانشکده حقوق دانشگاه کاشان برگزار شد.

 مدیر  ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان با اشاره به ضرورت آشنایی کارکنان بخصوص همکاران حراست با مقوله امنیت اطلاعات و اسناد، اذعان کرد: پیاده سازی یک محیط ایمن در سازمان ها یکی از چالش های اساسی در عصر حاضر محسوب می شود.

دکتر مدنی با تاکید بر دستاوردهای پیاده سازی فرآیند مدیریت خطرات امنیتی برای سازمان ها، ابراز کرد: با ایجاد فرآیند مدیریت خطرات امنیتی، سازمان ها می توانند در مقابل تهدیدات امنیتی جدید در زمان مناسب و به سرعت واکنش لازم را داشته باشند (قبل از سوء استفاده از تمام محیط شبکه).

وی با بیان اینکه مدیریت خطرات امنیتی، بستر لازم برای پیشگیری در مقابل تهدیدات و یا آسیب پذیری سازمان ها را فراهم  می نماید افزود: بدین ترتیب، نحوه برخورد سازمان ها با مسائل و مشکلات امنیتی از واکنش های انفعالی به واکنش های پیشگیرانه تغییر خواهد کرد .

وی گفت: در این دوره آموزشی، شرکت کنندگان با امنیت اسناد و مدارک، مسوولیت ها، علامتگذاری اسناد، ترکیب ارقام رمز، تقلیل طبقه بندی، امحاء اسناد، افشا، ارسال اسناد، سامانه کنترل اسناد، فرم حفاظتی، مواردی از قانون مجازات اسلامی و دبیرخانه رمز و محرمانه آشنا شدند.

همچنین در این دوره آموزشی شرکت کنندگان، با حفاظت گفتار و تعاریف و مفاهیم آن، حفاظت اطلاعات، فایده های کنترل و حفظ زبان، رازداری، علل افشاء راز از طریق گفتار، سهل انگاری و ساده اندیشی، اهمیت حفاظت گفتار و اندرزهای حفاظتی آگاهی یافتند.

شایان ذکر است درپایان هر یک از شرکت کنندگان به ارائه نظرات، پیشنهادات و مشکلات موجود در این زمینه پرداخته و در جهت رفع و بهبود آن بحث و تبادل نظر نمودند.


( ۱۰ )

نظر شما :