استادیار دانشگاه کاشان برنده ارزشمندترین جایزه ادبی کشور شد

۰۲ آذر ۱۳۸۸ | ۱۸:۳۷ کد : ۸۸۷ اخبار دانشگاه جوایز
تعداد بازدید:۱۱۵۰

 

 

دکتر علیرضا فولادی، استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کاشان در سومین دوره جشنواره جایزه ادبی جلال آل احمد که ارزشمندترین جایزه ادبی کشور محسوب می‌شود حایز رتبه برتر شد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اعلام این خبر گفت جایزه ادبی جلال آل احمد که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است از سه سال گذشته تاکنون به نویسندگان، منتقدان، تاریخ‌نگاران، ادیبان و ناشران برتری که آثار ادبی خود را به چاپ رسانده‌اند توسط مؤسسه خانه کتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و به اثر برتر هر رشته 110 تمام سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.

دکتر مجید منعم‌‌زاده افزود: در این جشنواره کتاب «زبان عرفان» نوشته دکتر فولادی در زمینه تحلیل ادبی به عنوان اثر برگزیده کشوری معرفی شد.

وی، با اشاره به اینکه این کتاب در سال گذشته و قبل از انتشار عنوان کتاب فصل جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داده بود افزود: مطالب این کتاب به صورت مقاله نیز دو بار به عنوان پژوهشی فرهنگی سال و پژوهش برگزیده دانشجویی معرفی شده بود.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان ادامه داد موضوع این کتاب دربارة زبانی است که عرفا در آثار خود به کار می‌گیرند و در آن فلسفه و روش تحلیل بکارگیری این زبان بیان شده است.

به گفته وی، چاپ اول این کتاب با 500 صفحه از سوی انتشارات فراگفت قم در سال 1387 منتشر شده است.

شایان ذکر است دکتر علیرضا فولادی استادیار دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان است و تاکنون سه کتاب «باید سلام کرد به گسترده زیستن» (مجموعه شعر)، «مبانی عروض فارسی» و «طنز در زبان عرفان» را چاپ کرده و علاوه بر آن قریب 20مقاله نیز در مجلات معتبر داخلی منتشر و نزدیک 10 پایان‌نامه کارشناسی ارشد را اهنمایی کرده است.

کسب مقام شایسته تشویق پژوهش فرهنگی، کسب مقام شایان تشویق دین‌پژوهان کشور، کسب مقام برگزیده هشتمین دوره پایان‌نامه دانشجویی کشور، پژوهشگر نمونه دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان و عضویت در تحریریه و داوری مجلات علمی، از موفقیت‌های این پژوهشگر برگزیده دانشگاه کاشان بوده است.

 

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :