مراسم استقبال از نو دانشجویان کارشناسی ورودی سال ۹۷ دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۲ مهر ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۷ کد : ۸۸۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۹۱
مراسم استقبال از نو دانشجویان کارشناسی ورودی سال ۹۷ دانشگاه کاشان برگزار شد

مراسم استقبال از یک هزار و 400  نو دانشجوی کارشناسی ورودی سال تحصیلی 98-97 دانشگاه کاشان برگزار شد.
 
رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بسیاری از پیشرفت هایی که امروز شاهد آن هستیم در گرو رشادت های ایثارگران دوران دفاع مقدس است.
 
دکتر عباس زراعت با تبریک ورود نو دانشجویان به دانشگاه کاشان افزود: دانشگاه کاشان از دانشگاه هایی است که در بسیاری از شاخص های رتبه بندی از بسیاری از دانشگاه های مراکز  استان های کشور بالاتر است   و در ردیف 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد . در سند چشم انداز 1404 نیز پیش بینی شده است  این مرکز علمی جزء 5 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد

 

وی به وجود پنج دانشمند بین المللی در 5 رشته ،حدود 20 استاد تمام و 60 دانشیار و  200 رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه کاشان در سطح بندی آموزش عالی که  فعالیت های منطقه ای، استانی،  ملی و بین المللی را ملاک قرار می دهد  در سطح دانشگاههایی گرفته است که فعالیت های بین المللی و ملی هم جزء ماموریت های آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در بسیاری از شاخص های بین المللی از جمله  گرین متریک، کیو اس، تایمز و شانگ های در  رتبه های مطلوب  جهانی هم  قرار دارد و در نظام رتبه بندی اخیر گرین متریک رتبه دوم  ایران و 109 جهانی را کسب کرده و در چندین رشته جزو 500 دانشگاه برتر جهان است.

رئیس دانشگاه کاشان به افتخارات این دانشگاه در سطح ملی اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در جذب خیرین ، بهره وری پژوهشی وآزمایشگاه مرکزی رتبه نخست ودر  مدیریت سیز رتبه دوم و در جذب دانشجویان خارجی و چند شاخص دیگر جزو 5 دانشگاه برتر  کشور قرار دارد.

دکتر زراعت با اشاره به شعار "هر دانشجو یک شغل"، مهارت آموزی را از سیاست های اصولی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در دانشگاه کاشان با توجه با انعقاد تفاهم نامه با مرکز فنی حرفه ای و ایجاد پارک علم و فناوری و مراکز رشد و کارآفرینی و کارگاه های آموزشی و ... زمینه مهارت آموزی دانشجویان فراهم شده است تا انشالله در آینده هیچ دانشجویی بیکار نباشد.تصمیم دانشگاه بر آن است که هر دانشجو علاوه بر مدرکی که اخذ می کند یک مهارت را نیز فراگیرد.

وی تدوین نقشه راه را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: رمز موفقیت  دانشجوی موفق داشتن نقشه راه و تعیین هدف برای زندگی است.همه ما باید در زندگی حداقل یک الگو داشته باشیم زیرا یک جوان بیت ساله تجربه و خرد یک انسان 50 ساله را ندارد همانگونه که یک انسان 50 ساله توان یک شخص 20 ساله را ندارد اما هوش اخلاقی به ما یاد می دهد چگونه در سن پرتوانی از تجربه الگوها استفاده کرده وبرای موفقیت راه میانبر بزنیم.
وی امام علی (ع) را بهترین الگو برای جوانان دانست و اظهار تاسف کرد که غربیها و انسان های بی دین با بهره گیری از پندهای این امام همام پیشرفت های زیادی کرده اند اما ما که شیعه او هستیم به وی توجهی نداریم.از دانشجویان می خواهم که هرروز مقداری نهج البلاغه مطالعه کنند و در آن تدبر نمایند بویژه مباحث اخلاقی و اجتماعی که گمشده امروز جامعه ماست.

رئیس دانشگاه کاشان اخلاق محوری و جامعه محوری را از دیگر سیاست های دانشگاه ذکر کرد و اظهار داشت: رمز توسعه دانشگاه اخلاق محوری است و پایبندی  به اصول اخلاقی باید در دانشجویان نهادینه شود.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزمایشگاه بزرگی برای تجربه اخلاق و شهروندی است پس باید بیشترین استفاده را از آن ببریم.دانشجو علاوه بر اینکه به آموزش و پرورش بها می دهد باید به اخلاق وزندگی اجتماعی نیز توجه کند.اخلاق فردی و اجتماعی نه تنها کمتر از آموزش و تحقیقات نیست بلکه ارزش والاتری دارد زیرا استفاده مناسب از آموخته ها مرهون هوش اخلاقی است.

دکتر زراعت با اشاره به اینکه دانشجو قلب تپنده وهدایتگر جامعه است خاطر نشان کرد: باید دانشجویان ،خود را برای مسئولیت های بزرگ  آماده کنند و مؤلفه ها و شاخص های اخلاقی  نظیر خرد، صداقت، درستکاری، عفت، ایثار، پایبندی به تعهدات و مسئولیت پذیری را در زندگی  خود ملاک قرار دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک ورود دانشجویان به دانشگاه کاشان، خوب درس خواندن و تلاش و کوشش را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: تحصیل و علم آموزی بزرگترین فضیلت و عبادت است.

حجت الاسلام روحانی از دانشجویان خواست مراقب خودشان باشند و تعهد، پایبندی به انسانیت، خردورزی و دیانت را سرلوحه کار خود قرار دهند و به اصول ، قوانین و ضوابط دانشگاه توجه داشته باشند.
ارائه گزارش مدیر عامل صندوق فاطمه الزهرا(س) از  فعالیت های این صندوق، و میزگرد آشنایی با خدمات معاونت های آموزشی و دانشجویی فرهنگی و قرائت پیمان نامه نو دانشجویان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
.

 

 


( ۲ )

نظر شما :