انتشار نوزدهمین شماره مجله حدیث پژوهی دانشگاه کاشان

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۱ کد : ۸۸۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۳۵

نوزدهمین شماره مجله علمی - پژوهشی حدیث پژوهی به صورت الکترونیکی و چاپی مربوط به بهار وتابستان 1397 انتشار یافت.

مدیر مسئول این مجله علمی- پژوهشی گفت: در این شماره از مجله مقالاتی باعناوین واکاوی جایگاه ارزیابی متن روایات سبب نزول در میان روش‌های مرسوم،  نقد دیدگاه صالحی نجف آبادی در مورد روایات امام باقر(ع) در مجمع البیان، پژوهشی نو در گونه شناسی  مدالیل روایات تفسیری و فوائد آن،  نقد و بررسی آراء و روایات اهل سنّت در مورد  ترتیب نزولی بودن مصحف امام علی علیه السلام و  نقد و بررسی قاعده رجال نوادرالحکمه و سیر تاریخی آن ارائه شده است.

دکتر محسن قاسم پور افزود: نقش زیدیه و خلفای عباسی در جعل و تحریفِ احادیث مهدویت با رویکردی به اندیشه و آثار علامه شهید مطهری ، بازشناسی احادیث مختص شیعه از میان احادیث مشترک فریقین درباره دجال،   تحقیق در اسناد و متن حدیث"جف القلم بماهوکائن " با روش تحلیل محتوا ،   جستاری در رویکردهای ابن غضائری به توثیق رجال همراه با واکاوی مفهوم غلو در اندیشه رجالی او، بررسی روش فقه الحدیثی شیخ صدوق (ره) در چینش هندسی روایات "ثقلین" ،   مطالعه تحلیلی سیر پژوهش‌های غربی در حدیث امامیه،  بررسی اعتبار روایت "لیله الرغائب" و تحقیق در معنای "رغائب"  از دیگر مقالات ارائه شده در این شماره از مجله است.

وی با اشاره به اینکه  این مجله به آدرس http://s-hadith.kashanu.ac.ir قابل دسترس همگان است اظهار داشت: این مجله پژوهندگان را جهت ارسال مقالات ارزشمند خود برای شماره های بعد فرا می خواند.

حدیث پژوهی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام WWW.ISC.gov.ir و در بانک اطلاعات نشریات کشور: WWW.magiran.com و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی WWW.SID.ir نمایه می‌شود.

قابل ذکر است  بر اساس نامه شماره 3/10690  مورخ 1387/12/28 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشریه حدیث پژوهی حائز رتبه علمی پژوهشی گردیده است.

 

 


نظر شما :