کارمند نمونه کسی است که از هوش اخلاقی برخوردار باشد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰ کد : ۸۷۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۶۳

رئیس دانشگاه کاشان گفت: کارمند و مدیر نمونه فردی است که از هوش اخلاقی برخوردار باشد.

دکتر عباس زراعت در مراسم بزرگداشت روز کارمند و روز خانواده و بازنشستگان و تقدیر از کارمندان نمونه و همکاران بازنشسته دانشگاه کاشان، اظهار داشت: کارمندی که بتواند آموخته های خود رابه شکل مناسب به کاربندد، کارمند موفقی است.

وی توانایی حل مساله و ارتباط برقرار کردن با دیگران را از مشخصه های هوش اخلاقی عنوان کرد و گفت: از تمامی همکارانم در تمامی رده ها می خواهم سعی نمایند روزانه حداقل یک ساعت در زمینه تخصص و کاری که در سازمان بر عهده آنهاست مطالعه داشته باشند.

 

وی ، توجه به کیفیت امور محوله را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر کار با لذت و برای خدمت به جامعه انجام شود هیچ موقع خستگی در کار وجود نخواهد داشت.

 

رییس دانشگاه کاشان مسئولیت پذیری را از دیگر موارد ضروری در محیط کار دانست و خاطر نشان کرد: هر فرد بایدابتدا  در مقابل وجدان خودش و سپس در برابردیگران مسئولیت داشته باشد و اگر فرد مسئولیت پذیر باشد دارای سلامت روانی  خواهد بود.

 

دکتر زراعت تاکید کرد: هر فردی دارای ویژگی های ذاتی منحصر به فرد است و همانگونه که عرفا و فلاسفه می گویند خداوند در هیچ موجودی دو بار تجلی پیدا نمی کند پس هرکسی با دیگری تفاوت داشته و البته در مورد استعدادهای خدادادیش مسوول است.  اگر انسان استعدادهای خود را شناسایی و شکوفا کند انسان موفقی خواهد بود که مسوولیت خود را به نحو احسن انجام داده است.

 

وی دلسوزی، قدرت بخشایش، خدمت کردن به دیگران، تواضع و احترام گذاشتن به دیگران، قدردانی، وفای به عهد، صداقت و علاقمندی و دوست داشتن همدیگر را از دیگر شاخصه های هوش اخلاقی کارمندان عنوان کرد.

 

رئیس دانشگاه کاشان قرار گرفتن این دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر و دیگر افتخارات را مرهون تلاش و زحمات تمامی کارکنان ذکر کرد و اظهار داشت: دانشگاه در حال تدوین برنامه راهبردی چهارساله دوم است که برای حفظ این جایگاه و صعود به ردیف های بالاتر از مجموعه کارکنان درخواست می شود مدیریت دانشگاه را با ارائه پیشنهادات یاری رسانند.

 

دکتر زراعت  تبیین شعار دانشگاه با عنوان دانشگاه اخلاق مدار و تبدیل کاشان به شهر بین المللی و دانش بنیان را از مهمترین سیاست های تدوین این برنامه عنوان کرد و افزود: اگر دانشگاه و شهر اخلاق محور شود و بتواند مشکلات و نیازهای شهر را برطرف نماید و دردمندانه به مشکلات رسیدگی شود، کمتر شاهد آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

 

رئیس دانشگاه کاشان صرفه جویی امور را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در این شرایط خاص  اقتصادی کشور و شرایط مالی دانشگاه مدیریت صحیح مصرف، قطعا در خروج از این بحران نقشی اثرگذار دارد.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم به مناسبت پانزدهم شهریور روز خانواده و تکریم بازنشستگان مباحثی را در خصوص خانواده بیان کرد و گفت: صداقت، تعامل و تفاهم و کشتن هوای نفس و فرو بردن غضب همسران در محیط خانه، لازمه خانواده موفق است.

حجت الاسلام روحانی، خانه را محیط سکون و آرامش بیان کرد و افزود: زن و شوهر باید به هیچ وجه توجهی به قضاوت دیگران در رابطه با امنیت خانواده خود نداشته باشند و  مشکلاتشان را در محیط خانواده  با همدیگر رفع کنند.

در پایان این مراسم از 40 نفر از کارکنان نمونه و بازنشستگان دانشگاه کاشان تجلیل شد.

اسامی کارمندان نمونه سال 96 دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :