وزیر علوم: شرکت های دانش بنیان تاکنون ۴۲ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است

۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۶ کد : ۸۷۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نزدیک به  سه هزار و 500 شرکت دانش بنیان و پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که در مجموع این مراکز 42 هزار  فرصت شغلی را  ایجاد کرده است.

دکتر منصور غلامی در حاشیه افتتاح طرح های دانشگاه کاشان در جمع خبرنگاران، حمایت از پارک های علم و فناوری را از سیاست های وزارت علوم عنوان کرد و افزود: مراکز رشد به خصوص مراکز رشد دانشگاهی در کنار اعضای هیات علمی و اساتید توانمند و جوانان تحصیلکرده و صاحب ایده، بستر مناسبی برای  شکل گیری و بالندگی دانشگاه هاست.

وی خاطر نشان کرد: استقرار این مراکز در کنار مجموعه دانشگاه ها کمک می کند که هر صاحب ایده  بتوانند رشد پیدا کنند و امیدواریم شاهد گسترش این مراکز باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شغل در این مراکز با این روش ارزانتر از روش های سنتی است افزود: شرکت های دانش بنیان در کنار اجرای برنامه های نوآور و فناور با یک پنجم هزینه مورد نیاز در بخش صنعت، فرصت شغلی ایجاد می کنند.

وزیر علوم ساماندهی آموزش عالی را از دیگر برنامه های وزارت علوم بیان کرد و گفت: ساماندهی آموزش عالی تکلیف قانون برنامه ششم و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که با اجرای آن رشد کمی را در حوزه های مختلف و رشته هایی که ضرورت ندارد توسعه پیدا کند به غیر از رشته های جدید متوقف می شود.

وی خاطر نشان کرد: این رشد، شامل مجوز رشته و در برخی رشته ها پذیرش دانشجو و ایجاد واحدهای جدید در کشور خواهد بود.

وزیر علوم ماموریت گرا شدن دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بحث ماموریت گرا شدن ظرفیت دانشگاه ها سنجیده می شود و قانون برنامه ششم تعین کرده که برای برخی مراکز دانشگاهی ماموریت های محلی تعریف شود بدین منظور که هر واحد دانشگاهی بتواند  به حل مسایل و مشکلات منطقه خود بپردازد.

دکتر غلامی منطقه استانی، ملی و بین المللی را از دیگر ماموریت های دانشگاهها عنوان کرد و گفت: دانشگاههای بزرگ و تمام دانشگاه هایی که توان لازم را دارند باید بتوانند در سطح این مناطق نقش ایفا کنند و تاثیرگذار باشند.


( ۱ )

نظر شما :