اضافه شدن دانشگاه کاشان به حوزه های سراسری آزمون MSRT

۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۵ کد : ۸۶۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۱۲

پیرو بازدید نماینده سازمان امور دانشجویان از امکانات دانشگاه و پی گیری بعمل آمده، دانشگاه کاشان نیز به لیست حوزه های برگزارکننده آزمون MSRT پیوست و در سامانه سراسری آزمون به نشانی https://msrt-exam.saorg.ir  خبر فوق اعلام گردید.

آزمون زبان MSRT با تلفظ (ام اس آر تی) یک آزمون زبان انگلیسی است که توسط «سازمان امور دانشجویان» وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران به صورت ماهانه در تعدادی از شهرهای ایران برگزار می‌گردد.

از این آزمون که از آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی در ایران به شمار می‌رود به عنوان یک آزمون تافل کوچک یاد می‌شود، لذا دانشجویان برای آمادگی در این آزمون، منابع آزمون تافل را می‌خوانند.

 

این آزمون ویژه دانشجویان دکتری و همچنین ویژه دانشجویان پسر مقطع لیسانس می‌باشد که جهت خروج از کشور و برای ادامه تحصیل می‌بایست نمره مورد نظر را از آزمون دریافت نمایند.

مدرک این آزمون مورد تأیید وزارت علوم است و آزمون آن تقریباً هر ماه به صورت منظم برگزار می‌گردد. کلیه دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرک را حین مصاحبه دکتری معتبر می‌دانند.

 

آزمون MSRT در واقع  توسط وزارت علوم انجام میگیرد  و کلیه سرفصل ها مانند قبل در قالب چهار مهارت شنیداری، درک مطلب، لغت و ساختار مورد آزمایش قرار می گیرد. مدرک این آزمون تنها در داخل کشور اعتبار دارد.

بخش های آزمون MSRT

این آزمون از سه قسمت تشکیل شده است:

  • بخش مهارت شنیداری (Listening Comprehension) شامل ۳۰ سوال شنیداری (زمان پاسخگویی بعد از اتمام cd که معمولا" بین 30 تا 35 دقیقه می باشد)

  • گرامر و ساختار (Structure and Written Expression) 30 سوال گرامر(زمان پاسخگویی 20 دقیقه)

  • مهارت درک مطلب (reading comprehension) 40 سوال درک مطلب (زمان پاسخگویی55 دقیقه ).

        آزمون نمره منفی ندارد و اگر به یک سوال بیش از یک پاسخ داده شود برای آن سوال نمره داده نمی شود.

         تاریخ اعلام نتایج آزمون MSRT

آزمون زبان MSRT تقریبا هر ماه توسط وزارت علوم برگزار می گردد و نتایج آن یک هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام و بعد از اعلام نتایج داوطلبان می توانند کارنامه را از پرو فایلشان قسمت دریافت کارنامه مشاهد و چاپ نمایند.

 

هزینه آزمون 600000ریال(شصت هزار تومان ) و پرداخت آن بصورت آنلاین می باشد

 


( ۹ )

نظر شما :

مجید گلشن فرد ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۸
با عرض سلام. اینجانب اضافه شدن دانشگاه کاشان به آزمون زبان انگلیسی ام اس آرتی رو تبریک میگم. این کاری بود که باید سالها پیش توی شهر خودمون برگزار میشد خوشبختانه با برگزاری این آزمون در دانشگاه کاشان دیگر نیاز به رفتن شهرهای دیگر و هزینه های ایاب و ذهاب و خستگی نیست . بنده امیدروارم در آینده ای نزدیک آزمون های تولیمو و آیلتس نیز در شهر خودمان برگزار گردد . با تشکر فراوان .
مجید گلشن فرد ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۱
خواهشی که بنده دارم شما در تلاش باشید تا آزمون های تولیمو و آیلتس هم در شهر خودمون و دانشگاه کاشان امسال برگزار بشه . با سپاس فراوان.