دو استاد دانشگاه کاشان، رتبه‌های برتر فناوری نانو کشور را کسب کردند

۲۰ آبان ۱۳۸۸ | ۱۰:۳۹ کد : ۸۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۹۶

 

دو استاد دانشگاه کاشان در چهارمین جشنواره برترین های فناوری نانو کشور، رتبه های اول و دوم را کسب کردند.

در این جشنواره پروفسور مسعود صلواتی نیاسر استاد تمام رشته شیمی معدنی با امتیاز58/468 و پروفسور سیدعلیرضا اشرفی استاد تمام رشته ریاضی این دانشگاه باامتیاز435/437به ترتیب رتبه نخست ودوم را احراز کردند و به عنوان برترین محققان این جشنواره معرفی شدند.

این جشنواره که ازسوی ستاد ویژه توسعه فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، محققان برتر براساس مقالات، پایان نامه‌های ارایه شده، ثبت اختراعات و کتب تالیف شده، انتخاب شدند.

امتیاز کسب شده این محققان با نفر سوم یکصد امتیاز فاصله داشت.

پروفسور مسعود صلواتی نیاسر در این زمینه گفت: دراین جشنواره دو هزارنفر شرکت کرده بودند که 10 نفر به عنوان پژوهشکده برتر معرفی شدند.

وی افزود: در این جشنواره با ارایه 25 مقاله ISI در زمینه نانوکامپوزیت و نانو ذرات، ارائه دومقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی، راهنمایی شش پایان نامه دکترا و کارشناسی ارشد و تالیف، نشر و ترجمه یک کتاب در زمینه نانو خوشه‌ها به عنوان محقق نخست جشنواره برگزیده شدم.

این دانشمند بین المللی رشته شیمی،تاکنون بیش از 200 مقاله  ISIدر معتبرترین مجلات بین المللی و بیش از80 مقاله  ISIدر زمینه فناوری نانو ارایه کرده است.

این محقق برگزیده درششمین جشنواره هفته پژوهش نیز توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان دانشمند برتر ایرانی معرفی و در جشنواره های برترین های فناوری نانو به ترتیب به رتبه‌های دوم و سیزدهم نایل شده بود.

وی که 40 سال سن دارد به عنوان جوان ترین دانشمند شیمی معدنی ایران و نفر نخست نانو کامپوزیت و دانشمند بین المللی در رشته مهندسی شیمی معرفی شده است.

پروفسور سیدعلیرضا اشرفی، دیگر محقق برگزیده هم گفت: در این جشنواره با تعداد 20 مقاله منتشر شده ISI و 10 مقاله کنفرانس علمی پژوهشی و راهنمایی چهار پایان نامه دکترا و کارشناسی ارشد و تالیف یک کتاب در زمینه نانو، رتبه دوم این جشنواره را کسب کردم.

وی متولد 1343تهران می باشد و تاکنون 176 مقاله  ISI و دو کتاب منتشر نموده و 18 مقاله و 23 سخنرانی در کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی ارائه کرده است و در سه جشنواره قبلی فناوری نانو نیز به ترتیب رتبه‌های هشت، اول و دوم را کسب کرده است.

 


نظر شما :